Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
Thostr skrev 4 minutter siden:

 

I alle dager, hva er det som har vederfart denne skuta? Ser ut som en skikkelig stor støpejobb.

 

Noe sier meg at den har truffet noe som var hardere enn vann. Det har vært 2 eiere på den etter den blei skada, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd 

 

Regner med å være ferdig med støpinga iløpet av noen dager, så begynner finish arbeidet og det tar jo litt tid da, hvis man skal få en finish som er verdig en hydrolift 

Link to post
Share on other sites

Og så legger du ett sett av de gamle rullene ombord som reserve sammen med en brukt reim. Ikke sikkert du får bruk for dem selv, men kanskje treffer du noen annen som er i beit for slikt midt i fellesferien. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, Brigg said:

Og så legger du ett sett av de gamle rullene ombord som reserve sammen med en brukt reim. Ikke sikkert du får bruk for dem selv, men kanskje treffer du noen annen som er i beit for slikt midt i fellesferien. 

Satt å lurte litt på det. Har ny reim liggende, men kan da ta vare på et sett ruller og. 

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Endelig tiner snø og is her på Justvik utenfor Kristiansand.

Var og så til skuta og tok opp ispropellen mens te vannet kokte.

Byttet ut presenning med krympeplast denne vinteren, det har vært en god erfaring. Ingenting som flagrer og slår i vinden.

P2190014.JPG.951b1356be6befc29d7e7215ed9ffe02.JPG

 

P2190013.JPG.307ff7ac7d09c0ad6201b2b40c692c46.JPG

Her fra luken til flybridge

P2190010.JPG.7479fcc7d8647bc3ce8400378d0e5c3d.JPG

Det ble tid til en kopp te og litt radio lytting også.

P2190016.JPG.22819f95d8e808039f1a857ba09f2b89.JPG

Da gjenstår bare å vente på åpent vann. Isen ligger ennå langt ut fjorden mot Varoddbrua.

Håper å få montert opp dieselvarmeren som ble kjøpt inn før forrige sesong i god tid før båten tas i bruk og alt går i "pausemodus" :giggle:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Har begynt på knestøttene nå, siden båten skal bygges om fra innenbords til utenbords. Siden jeg kjenner eieren godt og vet åssen han kjører så bygger jeg akterspeil etter behov.

 

Platene blir rulla med polyester og får trekke inn og herda over natta, før jeg matter de kjappt, legger glassfiber i midten og skrur de sammen

 

Har fått støpt opp noen skader også. 

IMG_20210224_095749.jpg

Link to post
Share on other sites

Har fått solgt ene båten min i dag, den gikk for prisantydning etter knappe 3 dager på finn. 
Basert på anntall henvendelser og telefoner jeg har mottatt på de 3 dagene så vil jeg si at i år er det selgers marked, absolutt. 
over 6000 visninger og over 50 private meldinger på finn. 
16 av de fra madammer som lurte på om båten hadde bad med toalett....:lol::giggle::crazy:

Er snakk om en 21 fot seilbåt...
Det har vært ett helt hinsides trykk på mail og telefon. Båten Ble solgt til førstemann som kom på visning uten diskusjon på pris. 
Båten var dog priset for å selges, kunne nok pent fått mer men nå går den til ett godt hjem hos 2 engasjerte ungdommer. 


/Taskeladden

 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...