Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Duppe skrev On 22.2.2018 at 19.24:

Kjøpte Top-Snapper, et verktøy til å ta av og på vanskelig posisjonerte trykknapper, noe jeg har savnet på min båt :smiley:

 

(275,- med frakt og spedisjon fra Amazon: https://www.amazon.com/Top-Snapper-Snap-Tool-Boat-Snaps/dp/B00GHU5PXO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1519317074&sr=8-1&keywords=Top-Snapper )

 

71PbSoYyORL._SL1500_.jpg

Den var rett og slett genial, Duppe. 

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 7 timer siden:

Pynta litt på hatten. Kjedelig når man ikke kan jobbe ute :nonod:

 

 

DSC_0404.JPG

DSC_0405.JPG

Skal faktisk gjøre det samme. Har ordnet med nye merker. Har ikke sett på det enda, men hvordan tar du av lokket? 

Litt trangt i toppen av hallen pga høyde. 

Alt annet ferdig klargjort?

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 26 minutter siden:

 

Det sitter i 4 unbracoskruer fra undersiden. De løsnes men blir sittende, så du skipper å passe på at de ikke ramler ned :thumbsup: 

Takk!! De klister har irritert meg. 

Så skikkelig flott ut med nye. Gleder meg. 

Fikk laget disse lokalt. Før jeg så du hadde kjøpt på ebay? 

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Mulig de lages på bestilling de jeg kjøpte også. Ikke rare prisen. Kan velge annen farge også: https://www.ebay.com/itm/Simrad-Decal-Sticker-5-5-7-5-11-GO7-NSS-7-9-12-GPS-Transducer-Radar-Sonichub/262487780252?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=561299715878&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

11 x 2" var samme størrelse som originalt.

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Laget kant i taket , slik at damp fra koking holder seg innenfor. Og da drar vifta i taket dampen ut. Så slipper jeg og få dugg i hele skuta når jeg koker kaffe. Satt også inn 2 lamper , slik at jeg ser når maten er passe svidd.

1519760207948501621837.jpg

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Har kjørt varmeren siden desember godt og varmt i båten 16 grader inne -8 ute satte på vifte ovnen i tillegg varmen steg enda mer 

 

Måtte også fylle på mer diesel 75 liter holder kun en uke med denne temperaturen, så nå håper jeg det gir seg snart

ellers blir det dyrt.

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Ble tatt litt på sengen med denne sprengkulden. Var på vinterferie på fjellet, da temperaturene plutselig ble meldt mye lavere enn hva de var da jeg reiste. Frostvakt og sorbsjonsavfukter lager nok ikke nok varme under slike forhold. Satte på dieselvarmeren i går, og har tint opp igjen noen halvfrosne vannrør. Trykket var tatt av, men det slo fortsatt litt vann i rørene. En maskin fikk ikke kjølevann ut eksosen, og jeg fant noe slush/is i sjøvannsinntaket. I dag var alt ok igjen. Kom nok hjem fra fjellet i grevens tid. Ca 7 cm is rundt båten.

IMG_5397.jpg.bf93b96cc421eecdebb7ee58cccce7e6.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...