litt peiling Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 Jeg er igang med å fjerne bunnstoff på min baltic. Er det skrape som er tingen ? Jeg har kjøpt elektrisk skrape, men viss bare den skal brukes kommer ikke jeg på sjøen i sommer. Dette tar tid og resultatet blir ikke bra. Finnes det noen annen måte som fungerer ? Hva med bunnstoffjerner ? Har også koblet noen nye brytere i båten. Det merkelige er at 2 av disse må trykkes i oppoverstilling for å virke, mens den siste må stå i nedover stilling for å virke ???? Hvorfor ? Carling switch brytere. Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 En god hardmetall håndskrape synes ihvertfall jeg var det medt effektive sist jeg fjernet alt bunnstoff. Den gang hadde jeg også en elektrisk skrape fra clas ohlson, og den var stort sett en vits. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
MaxiMarius Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Jeg har fjernet 30år med bunnstoff fra min maxi 77 i år og det mest effektive synes jeg var, Jordan malingsskrape. En slik solid sak som man kan bytte blader på, med skikkelig håndtak. Prøvde den fra biltema først, og det funker forsåvidt bra, man trenger 10 blader. Etter alt som lot seg skrape var borte, brukte jeg eksentersliper (eller hvordan det skrives) med 80 sandpappir som tok resten ned til gelcoat. Det tok 2man og 20timer på en Maxi 77 men det var vært det! Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) Jeg brukte malings fjerner og høytrykk spyler. snu bryteren. Redigert 6.April.2010 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Faxen Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Bruk kausisk soda blandet med vann og tapetklister. Smør på og la stå i 30 min (avhengig av temperatur). Spyl av med høytrykkspyler. Sitter noe igjen, gjenta prosessen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Blue_Dragon Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 De fleste jeg har sett bruker en slik skarp malingsskrape med utbyttbare blad. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Jeg begynte med en el. skrape i 2003 på en Baltic. Ga fort opp og fikk istedet kalkblåst båten under. Det var jammen verdt pengene, selv om jeg fikk en skikkelig sparklejobb etterpå. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3715/dsc01325.jpg Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
oct Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Jeg skrapte, sparklet og pusset min båt ifjor vår, det er en stor jobb... Og du har lyst til å gi opp underveis, men jeg kan love deg at så lenge du gjør en ordentlig jobb kommer du til å være fornøyd i veeeldig lang tid etterpå.... Jeg sjekket rundt på nettet da og snakket med mange andre som hadde vært igjennom jobben, og der er ingen gode snarveier. Frem med vanlig skrape (kjøp en ordentlig en, prøvde førts en billig og så en ordentlig etterpå og det var som natt og dag) og skrap... Tok min Atlantic på kvelder og en helg og var ferdig på litt over en uke... Ferdig stoffet... Tips! Slipå kantene på skrapa litt runde slik at du ikke lager unødvendig mange sår.... Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Har prøvd 2 ulike el-skarper. Det går, men vil nok ta ca 60-100 timer. Det gidder jeg ikke!!! Har bestemt meg for å ta å skrape av det løse og deretter pusse med papir (60-80-120) Deretter påføre nytt bunnstoff ;-) Gevinst med å jobbe og slite i 100 timer, er kanskje 1-3 knop i en kort periode. De knopene trenger jeg ikke lenger... Bryter kan ikke snus da det er preget symbol på den... Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 Husk munnbind, er ikke akkurat sundt det støvet... Og husk primer før bunnstoff! Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) Gjorde jobben over to år. Tok kjølen og midtskipet 1. året , stevnene året etter. Prøvde først med kaustik, tapetklister og høytrykk. Det ble mye søl og lite fart! Brukte deretter skrape med hardmetallblad. Skrapte reint Og avsluttet med eksentersliper lett puss med 120 papir! Avsluttet med 5 strøk Maritim epoxyprimer. Det ble bra! Lykke til Redigert 6.April.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.