Jump to content

Hvorfor er folk på baatplassen?

Chipsrederx85

Recommended Posts

Bare et dumt spørsmål. Ligger det til familien?

Hvis jeg får tak i noen isoporbiter som passer perfekt og legger bakepapir rundt. Så tar jeg et strykejern slik at bakepapiret fester/smelter seg til isoporen. Da får isopren en fin og god overplate. Så bruker jeg litt teip eller lim til å feste bakepapiret til isoporen skikkelig. Så sprayer jeg de isoporbitene med bakepapir hvit. Så limer jeg de på båten med sika.

Høres dette ut som en god plan?

Redigert av Pathfinder (see edit history)
Hei, jeg lurer på hva som er så bra med båtplassen. Hvorfor er det flere tusen medlemmer? Hva driver dere til å snakke om båter selv når det snør for fult og er -15 grader ute med is på vannet.

Hva er det som driver dere?

You must listen carefully because I only say this once...........

Båtplassen er en del av Norges forsvar. Vi har topp moderne utstyr. Radar, sonar, ekkolodd og noe hemmelig som heter AIS Hysj.. Ikke si det til noen. Om vinteren gjemmer vi oss på land under kamuflasjefargede telt slik at fienden ikke kan se oss. Vi har alarm i båtene for å hindre fienden i å sabotere oss. Vi har dessuten speidere på vestlandet og i nordnorge som patruljerer kysten mens vi andre ligger standby.

Vi har egen komunikasjonsline på VHF kanal 77. Ikke si det til noen. I tilfelle av aggresive handlinger fra fienden er vi alle klar til å rykke ut på kort tid. Vi har øvelse sanktansaften der vi demonstrerer vår makt. Dette mest til avskrekkelse for våre fiender.

Båtplassen er vår hemmelige samband som nok vil motstå ethvert angrep. Når noen ser en engangsgrill er det egentlig topp moderne sattelittkomunikasjon. Vi hiver ut grillkullet og retter den mot vår satelitt slik at vi kan opprettholde kontakten med hverandre.

Alt dette tullet du leser om båtpuss og fiske er egentlig kodespråk. En dekkopperasjon som ikke må komme allmuen for øret.

Husk det er oss du skal stole på når dommedag nærmer seg.

PS. Tilintetgjør dette budskap når du har lest og forstått innholdet.

:cool:

PS. Tilintetgjør dette budskap når du har lest og forstått innholdet.

:cool:

:giggle: Hva har du fått i deg i dag?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Men tilbake til temaet...

Baatplassen var veldig kjekt når jeg gikk på vidergående skole og kjedet meg i timene. Da det det fort 10-20 innlegg på fomumet til dagen.. Men nå har jeg ikke tilgang på PC hele dagen, da jeg er ute i arbeidslivet og jeg har ikke båt lengre.. Så det blir ikke så mye jeg får tid til å være her på forumet.. men jeg er innom daglig, og kommer nok sterkere tilbake en dag...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

jeg benytter baatplassen.no av flere årsaker!

Sosialt med likesinnede båt-entusiaster! :yesnod:

Lære av andres feil og tips i forskjellige problemstillinger! :yesnod:

Bidra med egen kompetanse og kanskje hjelpe andre! :yesnod:

Utveksle erfaringer med forskjellige båtrelaterte prosjekter! :yesnod:

Følge med på diverse prosjekter som kanskje kan inspirere til eget! :yesnod:

Og, sist med ikke minst, et forum hvor der finnes fornuftige moderatorer og et flott regelverk for alle aktiviteter! (Som jeg til nå håper å ha satt meg skikkelig inn i ! :rolleyes:

mvh

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Båtplassen er en god erstatning for en god erstatning for lygekrakk eller båtbu i en forening. Derfor er en her. En lærer noe, kan skryte litt, "samtale"om hobby vi har felles.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...