Jump to content

Original Miami Vice Scarab

Hank

Recommended Posts

Det er en flot båd - en ægte klassisk powerboat ala US. Fandt også lige denne action fra serien med nogle fanstastiske billeder af den:

Miami Vice Boat-race 1984

Hilsen

Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT

ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Denne båten har gått en årrekke i Arendal, men lenge siden jeg har sett den nå...

Det har nok ikke været præsist den, men måske en af samme type :wink:

Hilsen

Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT

ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Mulig det har vært flere, den som gikk i Arendal var ihvertfall identisk, samme lakk og hadde vært med i Miami Vice...

Jeg hadde også den "originale" Miami Vice-båten, en gang rundt 1990 eller litt tidligere kanskje. Denne var det et gravert messingskilt på dashbordet som bekreftet at dette var den ekte MV båten.

I ettertid har jeg hørt om flere "ekte" utgaver så jeg er vel ikke helt sikker på om jeg hadde den rette men uansett var det en artig båt. Kanskje det er den gamle min som gikk i Arendal senere?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Med original mente jeg i første innlegg båten som ble brukt i selve filminnspillingen, og ikke andre båter av samme modell og årgang etc. Dersom noen i Norge har eid samme båt som Don Johnson førte er jo det veldig interessant....

Med original mente jeg i første innlegg båten som ble brukt i selve filminnspillingen,

Jeg skjønte det, men det var altså den jeg trodde jeg kjøpte for 20 år siden, kanskje det var det også - ikke vet jeg.. hvor vanskelig er det egentlig å lakke en Scarab grønn, og gravere et messingskilt med "ektehetsbekreftelse" og lime det på dashe'n?

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Det var det som ble påstått på slutten av 80-tallet når disse gutta tok den inn... http://www.ostereng.no/?gohome=1

det stemmer nok dette.... den familien der er greit kjent for kroneforbtuket ;)

Jobbet for en av levrandørene deres før, og da hadde Østereng JR akkurat kjøpt en eller annen Ferrari til godt over ti mil!!!!

vistnok en banebil som aldri ville få skilter...