spilli Startet 10.April.2010 Link til dette innlegget Startet 10.April.2010 Har vert inne på tanken om at hvis man kobler vakuum til returslangen med en gjenomsiktig beholder så kan man jo se når dieselen kommer gjennom systemet. Er dette en "dummhet" som en svenske ville ha sagt? Gi noen gode alternativer, pls. Mvh. spilli Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 (redigert) Hvorfor ikke bare lufte på vanlig måte?? Det er da enkelt å greit Hva er det du ønsker alternativ på? Redigert 10.April.2010 av Deiligerfjorden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 (redigert) Du ville i alle tilfeller ikke få med deg luften, for den blir igjen på det høyeste punket som er dieslfilteret/lufteskruen. Redigert 10.April.2010 av Deiligerfjorden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Ikke enig med siste taler.. i noen tilfeller ja , men hvis ikke høyden på filteret i forhold til tanken er for stor , går det fint.. slik brukes på dieselsystemer på biler , og ikke minst bremser. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sail S Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Du kan like gjerne suge dieselsen som å presse den gjennom. Den vil kanskje ikke så lett ta med seg luftboblene, men det vil sannsynligvis fungere. Men jeg vil alllikevel slå et slag for den gode gamle pumpen. Enkel,robust og klar for oppdrag. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Et lite sidesprang. Nevnte metode med vakuum er utmerket for bruk ved feilsøking der man er plaget med at luft kommer inn i systemet. Ved å gå systematisk til verks vil man lett kunne finne ut hvor i systemet man har lekkasje. Som vakuumpumpe kan man bruke en oljesuger. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Når jeg har tatt service. Bruker jeg vakumpumpen til å suge fram dieselen ikke noe søl. Som det blir ved lufting på gammle måten. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
alidal Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Hva er det du ønsker alternativ på? Må vel være diesel-søl.... Syns ikke ideen var dum, hvis man bare legger litt arbeid i å få det enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Hei Tror nok du kan få luftet til og med filteret, men ikke det som ligger mellom filter og høytrykkspumpe evt matepumpen hvis denne ligger etter filteret. Returene fra dyser og høytrykkspumpen er vanligvis bare for lekkdiesel og vil neppe kunne brukes til å suge luft. Etter vanlig servise med filterskift antar jeg imidlertid at det vil funke. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.