paso Startet 13.April.2010 Link til dette innlegget Startet 13.April.2010 Hei! Håper på noen gode tips her. Skal frakte en tresjark fra Stavanger til Bergen. Vil helst slippe å hente den selv da den må heises på land uansett med kranbil både i stavanger og i Bergen. Har fått et tilbud på returlast med lastebil fra Stavanger på kroner 7000.- Det synes jeg var ganske dyrt når lastebilen uansett skal kjøre tom tilbake til Bergen. Noen som har gode tips til rimeligere transport. Båten er 7 m lang, 2.5 m bred og 1500 kg Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Tviler sterkt på at du får det billigere, synes ikke prisen hørtes så ille ut. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 var det dyrt... hva var det du hadde tenkt deg da?? 3000 Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Tja, jeg fikk et tilbud på returlast på 4000.- men den bilen hadde ikke kran noe som den må ha for å løfte opp båten i stavamger. Derfor synes jeg 7000 var noe dyrt. Men rundt 4000.- synes jeg er en ok pris å betale for returlast når bilen likevel skal til Bergen. Båten koster 15000.- så fraktprisen blir jo en stor del av prisen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hvor i Stavanger ligger båten, er det ikke krane der den liger som kan løfte den på bil? Om du tar en titt i denne tråden brukte jeg kranen til Jåttåvågen Båtforening, betalte kr 545,- for et løft. Det kunne kanskje vært et alternativ for deg og? Prisen på 7000,- er nok en fornuftig pris selv om det er litt mer enn du ønsker å betale Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Takker for tipset, men det er en del lettere når bilen har kran. Jeg hadde tenkt å kjøpe båten usett siden den er rimelig og det blir en del ekstra logistikk hvis jeg må få tak i kran i stavanger og i bergen. Mye enklere hvis bilen har kran, da kan den komme når en vil og plukke opp båten og kjøre den direkte der den skal i bergen Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Heia Syntes ikke prisen var så avskrekkende jeg. At bilen kjører tom tilbake kan jo hende akkurat når du ringte, men av erfaring vet jeg at returlast mellom to større byer normalt sett ikke byr på noe problem, det ordner sjåføren gjennom transportsentralene, sa da blir det fort 7 000,- gjerne mere. Hvorfor ikke transportere båten selv på egen kjøl eller at låner deg en båthenger av en viss størrelse? Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Har vurdert å kjøre den på henger hjem selv. Men er ikke helt fristet til å kjøre den veien med så tung last selv om bilen klarer 1800 kg last. Det beste er å la noen som kan slik transport om å gjøre jobben. Jeg får vurdere de 7000.-, men synes det merkelig med så stort sprik mellom 4-7000 for samme type jobb. Det er ikke aktuelt å kjøre båten til bergen, det vil ta 24 timer, den har maks på 5 knop Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 ............. Men rundt 4000.- synes jeg er en ok pris å betale for returlast når bilen likevel skal til Bergen. ............ Ville du godtatt 3/4 lønn for overtid i din jobb? Du er jo allerede på jobb så da burde det vel være god nok betaling............ Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 (redigert) Kan ikke skjønne hvorfor du ikke bare slenger denne båten på en henger og frakter den selv. Stavanger - Bergen er jo bareen liten svipptur, som du gjør unna på en ettermiddag. Hadde jeg hatt bil og henger, så skulle jeg kjørt den for deg, ute å tenke meg om 5 sekunder Redigert 13.April.2010 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Til Hafrsfjord. Jeg regner med at den som kjører retur til Bergen priser inn returen i sin opprinnelige tur til stavanger, dermed blir en returlast en ekstra bonus hvis bilen får lasten opp igjen. Det er slik jeg har skjønt det fungerer. Synes fremdeles det er merkelig med en prisforskjell på 3000 for samme jobben. Det er nå en gang slik at det er markedet som bestemmer, og det er vel ingen som vil betale vesentlig mer for samme vare er det vel? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Synes fremdeles det er merkelig med en prisforskjell på 3000 for samme jobben.Ikke merkelig fordi kranbilen laster og losser båten selv. Du kommer fort opp i det samme når krane skal ordnes utenom både i stavanger og bergen. Sitér dette innlegget Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Ikke merkelig fordi kranbilen laster og losser båten selv. Du kommer fort opp i det samme når krane skal ordnes utenom både i stavanger og bergen. Skjønner at dette engasjerer! Pris for ekstra bil begge steder er ca 600x2. Forstår at en kranbil er dyrere enn en vanlig bil både i innkjøp og drift, synes likvel en prisøkning på 75% er ganske vesentlig og gjenspeiler ikke den ekstra kostnaden som en slik kran er for en slik bil. Antar at en kran koster ca 15-20% av ekstra for en lastebil, dermed burde en ekstrakostnad for leie en kranbil kontra en vanlig lastebil være ca rundt tilsvarende %. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Ville du godtatt 3/4 lønn for overtid i din jobb? Du er jo allerede på jobb så da burde det vel være god nok betaling............ Jeg regner med at den som kjører retur til Bergen priser inn returen i sin opprinnelige tur til stavanger, dermed blir en returlast en ekstra bonus hvis bilen får lasten opp igjen. Og dette er selvsagt helt korrekt paso, det å forespørr et transport firma om en returtransport er helt kurrant. Du må da vise fleksibilitet i tidspunkt for selve transporten for at transportør kan passe dette inn med andre oppdrag (returen), transportøren får i praksis solgt returen 2 ganger og deler noe av denne bonusen med deg som oppdragsgiver i form av redusert pris. Helt vanlig praksis Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Dust Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Det er jo andre kostnader også, som stropper, sertifisering av kran, kranførersertifikat, slitasje, forsikringer o.s.v. Pluss at hvis eieren velger å kjøre tom hjem for å ikke ødelegge sitt eget marked velger han dette selv. Kanskje han tar en overnatting og venter på et bedre betalt oppdrag Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Og dette er selvsagt helt korrekt paso, det å forespørr et transport firma om en returtransport er helt kurrant. Du må da vise fleksibilitet i tidspunkt for selve transporten for at transportør kan passe dette inn med andre oppdrag (returen), .............. Helt greit å spørre, men da får du enten godta tilbudet, eller la det være og ikke sutre over at du ikke får det for halvparten av det sjåføren/firmaet forlanger. Sitér dette innlegget Link to post
paso Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Skjerpings! Jeg sutrer ikke, les første innlegg, jeg spør om gode råd for en rimelig transport for en rimelig båt. F.eks om båtfrakt kunne vært et alternativ eller om noen tilfeldigvis har en transport til stavanger denne måneden så kunne jeg tatt returen. Spar deg for hånlige kommentarer om ät jeg sutrer, det har du ikke belegg til å påstå Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 .................Derfor synes jeg 7000 var noe dyrt. Men rundt 4000.- synes jeg er en ok pris å betale for returlast når bilen likevel skal til Bergen. Båten koster 15000.- så fraktprisen blir jo en stor del av prisen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Hei. send meg en melding med tlf, og litt detaljer om hvor i stv båten ligger, og hvor i Bergen du vil ha den. Skal se om jeg ordne noe for deg. Mvh Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.