tkb Startet 13.April.2010 Del på Facebook Startet 13.April.2010 Er på utkikk etter ny båt. To av dem jeg har i kikkerten har 200 Ficht Ram2001-2002 mod. Dette er før bombardiermerket kom på og de ble hetende DI. Styr unna,eller er disse bra? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg hadde en 1997 modell. Den var det vel ingen problemer med såvidt jeg husker, men den ble dessverre stjålet. Det som visstnok var et problem på disse var regulering av oljemengde i forhold til belastning. Der var reguleringen basert på pådraget, noe som ikke alltid samsvarte med hvor tungt motoren jobbet og hvor mye olje den trengte (fritt etter hukommelsen...). Jeg hadde imidlertid en 115hk på en lett rib, så da var ikke det noe problem. Når jeg tenker meg om tror jeg den var inne og fikk ny hjerne en gang. Deretter hadde jeg en 115hk 2000 mod. Den var også inne og fikk ny hjerne. Fikk startproblemer en gang, da var det turtelleren som var gåen og ga en feilmelding så den ikke startet. Jeg syns ikke den gikk pent på tomgang hvis jeg skulle dorge makrell (en sjelden gagn), ellers hadde jeg ingen problemer med den. 2001 modellen du ser på er vel uten de fleste barnesykdommene, men e-tec som kom etterpå er vel bedre. Det bør i tilfelle også gjenspeile seg i prisen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Scand Formel Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Bombardier overtok i 2002, og disse motorene er gode.... Det har vært mye diskusjoner rundt Ficht og holdbarheten, men det var i hovedsak 150 og 175 Hk, (60 grader V6) som hadde en lei tendens til å skjære seg 200 Hk er 90 grader V6... Dersom motoren går den dag idag, 8 år gammel, skulle vel tilsi at det er en god motor, uten større problemer Ellers kjempemorsome motorer, som er "sint" som fy, og en herlig lyd Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Hadde en 175 hk Johnson Ficht (1999 mod) på min Ibiza 20 Sport. Hadde ingen problemer med den. Men her var all elektronikk i motoren byttet, han jeg kjøpte motoren av sa at det var det som var den store feilen med disse motorene. Jeg hadde motoren i 3 sesonger uten noen for for problemer annet enn innbildte alarmer (kom en skjelden gang en alarm når jeg byttet gir), sjekket motoren x antall ganger uten å finne ut hvorfor denne ppipingen kom, så innfant meg bare med at det var motorens "personlighet". Men var selv veldig skeptisk før jeg kjøpte motoren i sin tid, da de ikke har et godt rykte... men om de virker er de fulle av futt og lager en herlig lyd LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.