Jump to content

Bilfrakt av båt - Ølen til Gjøvik-området

Jori

Recommended Posts

Hei igjen,

er det noen som har tips til transportør som har bil m/kran for frakt ev en 27 foter, vekt 2900, bredde 259 cm, fra Ølen området til Gjøvik traktene. Jeg har fått ett tilbud på 8000,- + MVA, men er dessverre av en som ikke har kran. (Prisen er i seg selv god den) Båten skal først innom hagen for parkering og lettere oppussing, før den går videre til Mjøsa. Derfor avhengig av kran, alternativt en som kan dra den på en stor båthenger med trinser, slik at den kan rulles lett av.

Glad for alle tips

Det må da finnes nok av transportfirmaer med lastebilkran som kan ta en slik jobb, både i Etne/Ølen/Sauda og rundt Gjøvik? Bare rundt meg her i Hardanger har jeg da minst tre firmaer som hadde tatt en slik grei jobb, men det blir litt for langt unna.

På Gjøvik vet jeg om dettte, som jo tilogmed reklamerer med båtfrakt: http://www.gronnerud.no/index2.html

Ellers er det jo flere transportfirmaer i Etne/Ølen/Sauda, men ingen som oppgir om de har kran. Ringer du til en av dem, vet de nok evt hvem som tar slike jobber lokalt. Sjekk Gule sider.

Edmund.Larsen, Hardanger.

Du bør også forte deg meg å få det gjort. Så snart utsettingene tar til har de så mye å gjøre at de ikke vil ta slike jobber... Jeg skulle ha en 25 fot plastsnekke fra Kristiansand til Larvik i fjord på slutten av mai begynnelsen av juni, det endte med at jeg måtte kjøre den sjøveien i 7 knop.. hehe Ble fin tur da. Men, prblemet da var at fraktselskapene tjener rått på 10+ utsettelser om dagen pr bil, så da kan de ikke "sløse" en dag på å kjøre.

Har fått til en ordning nå.

Båten blir løftet på bil med kranene til dette verftet som er hos derepå andre siden Ølen.

Deretter blir den så transportert på en slik nedsenket Semi.

Ved ankomst har jeg leid Grønnerud til å løfte den av i hagen.

Det blir litt logistikk, men kom således unna med "spiselig" pris på det hele.

Til info for andre: Pris for rene kranbiler, var rundt 20.000 inkl. MVA, da har de ikke returlast

Så nå er det snart bare å sette igang med diverse oppussing, bunnstoff, lakking etc etc :smiley:

Takk for tips til alle

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...