Jump to content

Størrelse på hjelpemotor til 23" plastsnekke?

Luke

Recommended Posts

Jeg har søkt på emnet, men ikke funnet noen relevante tråder for min båttype. Jeg har sett hva folk bruker på mindre seilbåter og til dorgemotorer til planende båter. Mitt behov er primært sikkerhet, og jeg er på utkikk etter en påhengsmotor med nok skyvekraft til fremdrift også når det ikke er flat sjø. Jeg tipper båten min, Risør 23, veier ca 1500 kg.

Hvilken effekt bør jeg vurdere til dette formålet? Lang eller kort stamme? To eller firetakt? Samtidig er jeg takknemmelig for tips om en brakett med heve/senke mekanisme passende til båter med rund hekk.

Jeg hadde 4 hk på en 21 fortsbåt som var cirka 1500kg, det ble litt lite hvis det var noe vind. Jeg ville nok ha anbefalt minst 6 og helst 8

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...