Båtdrømmeren Startet 17.April.2010 Link til dette innlegget Startet 17.April.2010 Jeg har vinter lenset og sjekket fortøyninger på en båt som var etterlatt til seg selv. Grunnen til dette var at det sitter en helt speller ny 42hk vetus i båten. Den motoren har ikke engang blitt startet eller ferdig innstalert. Da jeg første gang var i båten stod det vann til over gearkassen og var noen få cm fra og renne inn i motor via peilepinnen. Har flere ganger lenset denne båten for å unngå mer skade. Det er ikke kommet vann inn i motor men gear og starter har stått under. Har først nå kommet i kontakt med eier å jeg vurderer å kjøpe båten, men har ennå ikke kommet fram til en pris. Det er først og fremst motoren jeg er inntresert i å ha da denne er rimelig lik den gamle motoren jeg har i min Scand Classic. Jeg har en 42hk Sabb Status `Vetus`som jeg eventuelt hadde satt inn i prosjektbåten. Båten dette gjelder er en Andy 25 med skvær hekk, Ny men deffekt vetus 42hk. Innredningen er revet ut og påbegynt nytt. Kalesjen er kun noen få år gammel men stygg. puter ol. har jeg ikke sett. Noen som har noen formening om hvordan jeg skal komme fram til en pris som er riktig for begge parter? Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Løfter denne litt. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Der er ikke rigtig nogen rigtig eller forkert pris, du skal selvfølgelig prøve at få den så billig så mulig. Det er svært at vurdere, men du skal nok ikke regne med at selve båden er ret meget værd, og prisen på en motor som du beskriver er også tvivlsom. Jeg ville være meget forsigtig, en renovering af sådan en båd er ikke et lille job. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
10ta9c Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Et eldre skrog uten motor er vanskelig nok å gi bort. Er båten tett og bra utvendig, samt at det medfølger noe brukbart utstyr snakker vi om max 10000. Siden motor ikke er ferdig installert, bør du vurdere verdien av motor, og få resten på kjøpet. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Båtdrømmeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Hadde jo satt inn min gamle motor og gjort båten klar slik at det ville vært mulig å ta den i bruk med en gang. Noen som har noen formening om hva en starter til en 4cyl Vetus koster? skal møte eier i båten etterpå. Putesettet skal vistnok være pent. skroget er det håp for men er ganske mye jobb for å få den pen i gelcoaten. Kalesjen er kun 2år gammel men burde blitt renset og impr. på nytt. Slik jeg har tenkt er at jeg skal kunne selge båten vidre senere uten at jeg har tapt noe på det. Altså at jeg får igjen mine utlegg på å få motoren opp å gå igjen og det det vil koste meg å sette båten i stand. Så det hele dreier seg jo om hva jeg kan forvente å få for en 25 fot Andy i brukbar stand med en 85mod Sabb Status 42hk med 1800 timer på telleren. Så lurer jeg på om jeg må regne med å kjøpe nytt gear event hva jeg må ut med i deler for å ovehalle et tecnodrive gear. Noen som har litt peil på pris på slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Jeg så en periode på båter i den klassen, og så vel en 4-5 Andy 25 med ulike motorer. Hvis jeg ikke husker feil gikk kurante Andy 25 for ca 80-100000,- mens noen ukurante gikk for 60000,- Altså noe i samme prisen som Nidelv 24 (Andy er mindre kurant merke, men mer motor og fart - kanskje det gjør at de tilsvarer hverandre ca i pris). Nå ser jeg det ligger 2 på Finn.no - en til 120000,- og en til 220000 (dyreste jeg har sett. Har helt ny Yanman motor) Jeg hadde ikke begynt på noe slikt prosjekt uten at jeg hadde fått det ganske rimelig, uten at jeg vet hva det hadde betydd i dag. Kommer an på hvor mye som er gjenstående med ny innredning, hva som følger med av materiell osv. Samt hvor stor sannsynlighet det er for at den nye motoren fungerer eller ikke. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 En plass mellom 20 og 40.000,-, så burde det vel være fullt mulig å komme fra prosjektet med noen kroner for arbeidet skulle man tro... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anders_K Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Her kan du prute masse, finn ut hva den motoren kostet ny. så trekker du fra hva det vil koste og fikse motoren, Så tar du båten "med på kjøpet" Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Båtdrømmeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Noen i haven mener jeg har krav på bergningslønn også? hvordan er det med det? Hadde jeg ikke lenset den og fikset fortyningene når den sleit seg ville den muligens ligget på bunnen nå. å hele motor ligget under vann. Må jo også sjekke vannlinje for skader etter all is som har truffet den i vinter(ligger i Glomma så store isflak kommer drivende med noen knops fart. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Det skal du ikke se bort fra. men på den annen side, setter du frem krav om bergingslønn øker det neppe selgers velvilje med tanke på at du skal få kjøpt den... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
baatmann Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Kanskje eigaren kunne sette båten inn på FINN, med relevante opplysningar, for å sjå kva bud han får på den. Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Da har jeg vært med eier i båten å etter en del studering fra min side fant jeg ut at han har vært utolig heldig. Ingen vanninntrengning verken i gear eller motor. Så jeg anbefalte eier å klargjøre båten selv for så og selge den (Liker ikke lure folk) Var en meget hyggelig kar som hadde en mer enn god nok forklaring på hvorfor båten ikke hadde fått tilsyn i vinter. Fikk også er flaske Whiskey for å ha sett til båten i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.