Jump to content

hvordan bruke polermaskin og autosol riktig


froesak

Recommended Posts

den autosolen som dere snakker så varmt om,er det samme type som brukes til bil.Eller er det en autosolrubbing for båt og en for bil?

 

Har en god stund prøvd og få tak i norpool sin rubbing,men etter ca 5 timer med kjøring fra butikk til butikk,har dette vist seg og være håpløst her i bergensområde.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker polermaskinen på i underkant av halv hastighet (mellom 2 og 3 med en Wurth maskin max hastighet er 6) med en svamp-pad kjøpt hos Clas-Olson litt tykk (ca.4-5cm)

Legger på Autosol med ei fille og går rett på med maskin og polerer til det blir blankt. Passer på å bevege maskin hele tiden så det ikke går for tørt og blir varmt.

Om det er veldig matt eller stripete bør du vannslipe med 1200 papir før du går igang med Autosol.

Det er ikke noe problem å polere opp glansen selv om du har vannslipt først, det er også raskere en om du skal hente opp glansen fra en hel matt flate.

 

Mener du at det blir helt blankt og ripefritt om du bruker kun svamp? Etter å ha vannslipt? Jeg fulgte oppskriften til en profesjonell aktør som driver med rep av gelcoat, og oppskriften deres etter vannsliping (1000) var tørrsliping(rubbing) med autosol med den harde hetta. Inntil autosolen var pusset "til støv". Resultatet jeg har oppnådd er perfekt. Og da har jeg hatt både høyt turtall og en del varmeutvikling. Det var på blå gelcoat. Hvit gelcoat gjenstår.

Link to post
Share on other sites

Har bestillt og skal prøve Norpol i år

 

Har nettopp vært vitne til en behandling av dette, rubbing først og formvoksen etterpå,ble meget imponert av resultatet :smiley:

 

Maritim forhandler både rubbingen og formvoksen

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...