Jump to content

Ny (gammel) båt i hus! Nordkapp 17HT


snurresprett

Recommended Posts

Så en her for leden, som hadde fjernet øvre vindskjerm, fjernet litt av benken forann, for å flytte stolene med tilbehør frem ca 50 -60 cm og laget seg rundsitter bak med bord i midten.

 

Litt jobb men det ble veldig pent

 

Jeg ønsker og ha mulighet for og Znorke forran ;) så tenkte heller og prøve og lage en slags sofa bak som kan legges ned til dobbel.. mao en solseng man kan ligge og nyte en :drink: på :)

 

 

Sitter bare å ser på bildene av båten til Snurresprett og legger merke til vinklene på det øverste vinduet. Ser helt annerledes enn mitt. Ser ut som annen vinkel på begge sider. Snodig.

 

hmm.. har prøvd og studere bildene litt.. men ser ingen forskjell jeg :confused:

når det gkelder kallesje tenkte jeg få sydd på en del, eller få sydd en ny som bare er forlenget edr hvor vindskjermen ville vært.. mao samme ståhøyde som i dag.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Så en her for leden, som hadde fjernet øvre vindskjerm, fjernet litt av benken forann, for å flytte stolene med tilbehør frem ca 50 -60 cm og laget seg rundsitter bak med bord i midten.

 

Litt jobb men det ble veldig pent

 

Har grublet litt på det du skrev her.... det skal vel være mulig og lage en liten rundsitter bak uten og måtte flytte stolene lenger frem?? eller blir plassen for liten ?

det vil jo også egentlig være en knall mulighet for og lage den berømte solsenga mi, da vil det bare være og legge ned en pute i midten!!

:smiley: må jo ha et sted der rederinnen kan slange kroppen sin :smiley:

Redigert av snurresprett (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jaja...

 

Jeg ankom Vigrestad etter 8 timer kjøring... ved første øyekast så båten relativt fin ut! men ved nærmere øyesyn så jeg at det iallefall ikke var fare for skum i den båten!

det var laget to hull i dørken som var plastet igjen på en utrolig dårlig måte, og ikke minst stygt. Motoren så også litt mer "dliten" ut enn jeg hadde fått intrykk av..

 

men men... litt pågangsmot har man jo selvfølgelig når man skal investere i gammel båt. så vi hektet båten bakpå og jeg skulle dra!

DA konstanterte vi at lysene på hengeren ikke virket som de skulle! :discuss::discuss:

etter syvende og sist fant jeg ut at og kjøre hjem til oslo midt på natta uten bremselys og blinklys ikke var noe jeg hadde spesielt lyst til!

så da glir jeg vel over i rekken som "fortsatt til salgs pga useriøs kjøper" typen :smiley::smiley:

 

Men heller det enn og ende opp med noe jeg ikke vil ha..

 

SÅ DA ER JEG FORTSATT PÅ JEKT ETTER EN NORDKAPP 17 DC ELLER HT ;)

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Bumper en gammel tråd da jeg lurer litt på å lage hardtopen min avtagbar.

Tenker da slik at jeg kan ta av hardtopen og de øverste rutene og bare ha den nederste vindskjermen igjen.

Til bruk på varme sommerdager :cool:

Noen som har gjort dette med slik eller lignende båt?

 

Har tilgang på mye forskjellig i alu,så lurer på å lage ei ramme i "vinkeljern"

 

 

nordkapp.jpg

Link to post
Share on other sites

Ha med å bygge om det ene frontvinduet slik at det kan åpnes ? Det vurderte jeg på min. Vet ikke om det blir noe av da jeg også vurderer å selge min båt.

 

Men gir jo godt med friskluft inn, samt lettere/sikrere måte å komme seg frem på dekket.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Har tenkt på det med luke i front selv,men pleier å legge båt med bredsiden inn så tror jeg lar vinduet være.

 

Men kunne tenkt meg å kunne tatt av hardtoppen slik at man kunne fått litt mer vind i håret når det er godt og varmt ute. Får så vidt nesa over øverste ruta :tongue:

Kikket så vidt på det igår,og ser ut som det er skrudde lister rundt hardtoppen så jeg må vel bare demontere litt forsiktig å se.

Link to post
Share on other sites

ja du kan skru av hardtoppen. Har gjort det med min båt, samme båt.

 

brukte kiler av tre for å presse av hartoppen på innsiden , altså langs kanten inne i båten. Skrudde ut skruene først . noen av dem brakk, pga alderen , så det er noe du må være forberedt på .

 

lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...