snurresprett Startet 21.April.2010 Del på Facebook Startet 21.April.2010 Da er ny gammell båt kjøpt inn. Ikke denne på bildet, men er helt lik. Selger opplyste at dette skulle være en 18foter ? men trodde ikke den kom i 18fot jeg? Trenger forresten et putesett!! så hvis noen vet om et så er jeg interissert! synes dette er en flott båt, men er det noen som har prøvd og fjerne den øverste Vindskjermen ? den som sitter på hardtop'n ?? lurer litt på hvordan dette ville blitt seende ut Båten er forreste lakket med rulle, dog med varierende resultat.. blir vel og finne frem våtslipe papir og jevne ut så godt som mulig. sitter en 70hk Evinrude på den... hadde ikke gjort noe og byttet den ut med en 90hk eller 100hk Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Jeg hadde beholdt det øverste vinduet. Beskytter en del mot vind og regn, og så blir den ikke så lav inni hvis du skal ha kalesje. Legger ved et bilde av min båt og en link til tråden min om båten. Jeg har en slapp 90hk Mercury på min og den gjør ca 24 knop med 6 stk i båten. Har 75liters tank + en del annet, så den er tung. Hva er serienr på båten din ? Står inni hylla på passasjersiden, langt fremme :) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49324 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
knut1955 Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Hei Uten vindskjermen på HT vil den vel ligne en del på With 1700 HT: Hadde en slik, gikk fint men altfor lett når det er litt sjø... Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Fordelen til Nordkapp 17HT er at den er tung, og går meget godt i høy sjø. Hadde en slik med innebordsmotor for 10-12 år siden. Savner den båten.. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 Jeg hadde beholdt det øverste vinduet. Beskytter en del mot vind og regn, og så blir den ikke så lav inni hvis du skal ha kalesje. Legger ved et bilde av min båt og en link til tråden min om båten. Jeg har en slapp 90hk Mercury på min og den gjør ca 24 knop med 6 stk i båten. Har 75liters tank + en del annet, så den er tung. Hva er serienr på båten din ? Står inni hylla på passasjersiden, langt fremme :) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49324 har ikke serienr da jeg ikke skal hente den før om en drøy ukes tid ;) 24knop med slapp 90hk ??? denne skal gjøre 30gps knop med 70hk'n Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 24 knop med 6 personer, en hund, bagasje og 75 liter bensin ja :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 synes dette er en flott båt, men er det noen som har prøvd og fjerne den øverste Vindskjermen ? den som sitter på hardtop'n ??lurer litt på hvordan dette ville blitt seende ut sitter en 70hk Evinrude på den... hadde ikke gjort noe og byttet den ut med en 90hk eller 100hk Glemte å svare på dette. Jeg har sett et par stykker uten det øverste vinduet, men jeg synes den så litt snål ut. Men det er jo smak og behag. Bak det øvre vinduet sitter det jo et håndtak som er greit å ha når det er litt bølger. Og man får jo et "hakk" i taket når man tar det bort. Motormessig er det bare å kjøre på så lenge den er hel og tight i ræva. Båten min er godkjent opp til 140hk, og det er sikkert din også. Har hørt om en som hadde en 200hk på en slik, det gjorde 56 knop før full throttle Det skroget går veldig bra i sjøen, og du skal virkelig gjøre mye gæli før du klarer å provosere frem noe farlig. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
snurresprett Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 Glemte å svare på dette. Jeg har sett et par stykker uten det øverste vinduet, men jeg synes den så litt snål ut. Men det er jo smak og behag. Bak det øvre vinduet sitter det jo et håndtak som er greit å ha når det er litt bølger. Og man får jo et "hakk" i taket når man tar det bort. Motormessig er det bare å kjøre på så lenge den er hel og tight i ræva. Båten min er godkjent opp til 140hk, og det er sikkert din også. Har hørt om en som hadde en 200hk på en slik, det gjorde 56 knop før full throttle Det skroget går veldig bra i sjøen, og du skal virkelig gjøre mye gæli før du klarer å provosere frem noe farlig. hmm trodde det skulle holde med 70hk'n jeg, men men. ...... har lyst til og fjerne det øverste vinduet, du vet ikke tilfeldigvis om bilder av en uten vinduet? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Nei jeg har ikke sett det på en stund. Det lå en på Finn.no i fjor, men den er borte nå. Jeg hadde vurdert det nøye. du "ødelegger" en klassiker vet du :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
GlennIversen Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 En kompis har en Nordkapp 17fot (ikke hardtop) og denne måles til 40gps knop med en gammel sliten 115HK med 70liter bensin og 2voksne. Båten ligger pent og stødig på vannet, er utrolig behaglig på litt sjø. Kjører den på en liten innsjø med maks bølgehøyde på 50cm, så har aldri fått testet den i "grov" sjø. Også er båten utrolig pen med knall utseende. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
snurresprett Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 En kompis har en Nordkapp 17fot (ikke hardtop) og denne måles til 40gps knop med en gammel sliten 115HK med 70liter bensin og 2voksne. Båten ligger pent og stødig på vannet, er utrolig behaglig på litt sjø. Kjører den på en liten innsjø med maks bølgehøyde på 50cm, så har aldri fått testet den i "grov" sjø. Også er båten utrolig pen med knall utseende. det var i utgangspunktet en slik jeg var ute etter, men de er litt sjeldnere! det ligger en på finn til 25K. var og kikket på den, men den mangler kallesje, trengte ny styring, manglet henger..osv osv.. mao hadde den fort blitt veldig dyr for min del. Pluss at den hadde stått lenge uten kallesje, var lite pen... Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Dette er en 16 Sport,hadde en slik først på syttitallet med en 85 hk.Chrysler.God sjøbåt men en del sprut. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Dette er en 16 Sport,hadde en slik først på syttitallet med en 85 hk.Chrysler.God sjøbåt men en del sprut. sant det som gunped her sier.. dette er en 16sport! hadda faktisk en slik selv med en gammel evinrude 85hk... den gikk helt rått;) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) har kikket litt, og må innrømme at jeg liker utseende på fjordwing 21 og fjordling... mao så ryker nok den øverste vindskjermen .. hmmmm synes den blir litt mer sporty da ??? Redigert 23.April.2010 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Det var det noen bilder av min "nye" Yacht.. hehe har jo planer om og shine den skikkelig, men samtidig så ønske jeg og få brukt den i sommmer, så vi får se det litt ann ;) det som ihvertfall må gjøres er: - Trekke opp nye puter. (har lyst til og lage en variant der det går ann og slå ned til en type solseng bak) - Fikse lanterner og det elektriske - Montere en 90hk evinrud fra 89, med trim... (fikk tak i en billig fra en kamerat som har overhalt med min 70hk i bytte). - Dørk ?? (planen er og legge ny dørk, men det blir nok til vinteren.) - Øverste vindskjerm ryker nok ;), så det blir og få Aas salmaker på fetveien til og sy den om slik at den passer.. - tjaa... hva tror dere ?? båten er nymalt under fenderlista, så den ser ikke så dum ut.. over fenderlista er det malt med variernde "hell og dyktighet", - Lage til et bord bak med koppholdere :) så her kommer jeg nok til og pusse litt med våtpapir og polere opp igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 er det noen som vet hva denne veier ? tebkte stikke bortom en veivekt når jeghenter den og veie balja.. bare for og sjekke at den ikke er full av vann. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 DA var ny motor i hus :) blir atrig og hente båten i helgen... Det ender vel med at jeg plukker den fra hverandre og får liten tid på vannet i år:) hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Bare båten er oppgitt til 400kg, den gang den var ny. Pluss på motor, du skulle ha en 90hk ? Ca 120-150kg batteri bensin (drar jo ikke på tur med tom tank. etc etc. Du runder lett 700kg :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
snurresprett Svart 27.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2010 700kg er nok ikke dumt tippet Brodern.. men tenkte mer å og veie henger med båt;) for og bare konstantere at den ikke er fylt med vann ;) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 (redigert) Sånn vil den se ut med og uten øverste vindskjerm! Redigert 27.April.2010 av kofalk (see edit history) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
snurresprett Svart 27.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2010 Sånn vil den se ut med og uten øverste vindskjerm! Jeg synes igrunn den ble ganske tøff jeg får litt mer det "fjordwing\wesling look'et" som jeg liker veldig godt..... hva synes du kofalk ? Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 hva synes du kofalk ? Hadde det vært min båt, hadde denne "ekstra" vindskjermen vært det første som ble skrudd av. Helt enig med deg. mye "tøffere" uten :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
snurresprett Svart 27.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2010 Hadde det vært min båt, hadde denne "ekstra" vindskjermen vært det første som ble skrudd av. Helt enig med deg. mye "tøffere" uten :) hehe godt og høre :) redd mange skulle bli "grinte" når vindskjermen på denne klassikeren ryker.. hehe blir spennende og få hentet den i helgen, men er forresten den som ligger på de siste bildene.. ikke den som du redigerte. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 AAAAHHH, mord, skjending..... Hehe. Alle har sin smak, og det er jo bra. Men husk at nå må kalesjen bestilles/lages helt spesielt. Og kan fort bli veldig lav. Jeg har ståhøyde under hele kalesjen, og det er deilig. Dumt å gå som en krok under der da :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
GlennIversen Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 Så en her for leden, som hadde fjernet øvre vindskjerm, fjernet litt av benken forann, for å flytte stolene med tilbehør frem ca 50 -60 cm og laget seg rundsitter bak med bord i midten. Litt jobb men det ble veldig pent Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.