Jump to content

Ny (gammel) båt i hus! Nordkapp 17HT


snurresprett

Recommended Posts

6226333_520x0nordkapp.jpg

 

Da er ny gammell båt kjøpt inn. Ikke denne på bildet, men er helt lik.

Selger opplyste at dette skulle være en 18foter ? men trodde ikke den kom i 18fot jeg?

 

Trenger forresten et putesett!! så hvis noen vet om et så er jeg interissert!

 

synes dette er en flott båt, men er det noen som har prøvd og fjerne den øverste Vindskjermen ? den som sitter på hardtop'n ??

lurer litt på hvordan dette ville blitt seende ut :crazy:

 

Båten er forreste lakket med rulle, dog med varierende resultat.. blir vel og finne frem våtslipe papir og jevne ut så godt som mulig.

 

sitter en 70hk Evinrude på den... hadde ikke gjort noe og byttet den ut med en 90hk eller 100hk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde beholdt det øverste vinduet. Beskytter en del mot vind og regn, og så blir den ikke så lav inni hvis du skal ha kalesje.

 

Legger ved et bilde av min båt og en link til tråden min om båten. Jeg har en slapp 90hk Mercury på min og den gjør ca 24 knop med 6 stk i båten. Har 75liters tank + en del annet, så den er tung.

 

Hva er serienr på båten din ? Står inni hylla på passasjersiden, langt fremme :)

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49324

 

 

1_mai_paa_vannet.jpg

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde beholdt det øverste vinduet. Beskytter en del mot vind og regn, og så blir den ikke så lav inni hvis du skal ha kalesje.

 

Legger ved et bilde av min båt og en link til tråden min om båten. Jeg har en slapp 90hk Mercury på min og den gjør ca 24 knop med 6 stk i båten. Har 75liters tank + en del annet, så den er tung.

 

Hva er serienr på båten din ? Står inni hylla på passasjersiden, langt fremme :)

 

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49324

 

 

1_mai_paa_vannet.jpg

 

 

har ikke serienr da jeg ikke skal hente den før om en drøy ukes tid ;)

24knop med slapp 90hk ??? denne skal gjøre 30gps knop med 70hk'n

Link to post
Share on other sites

synes dette er en flott båt, men er det noen som har prøvd og fjerne den øverste Vindskjermen ? den som sitter på hardtop'n ??

lurer litt på hvordan dette ville blitt seende ut :crazy:

 

sitter en 70hk Evinrude på den... hadde ikke gjort noe og byttet den ut med en 90hk eller 100hk :smiley:

 

Glemte å svare på dette.

 

Jeg har sett et par stykker uten det øverste vinduet, men jeg synes den så litt snål ut. Men det er jo smak og behag. Bak det øvre vinduet sitter det jo et håndtak som er greit å ha når det er litt bølger. Og man får jo et "hakk" i taket når man tar det bort.

 

Motormessig er det bare å kjøre på så lenge den er hel og tight i ræva. Båten min er godkjent opp til 140hk, og det er sikkert din også.

 

Har hørt om en som hadde en 200hk på en slik, det gjorde 56 knop før full throttle :smiley:

 

Det skroget går veldig bra i sjøen, og du skal virkelig gjøre mye gæli før du klarer å provosere frem noe farlig.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Glemte å svare på dette.

 

Jeg har sett et par stykker uten det øverste vinduet, men jeg synes den så litt snål ut. Men det er jo smak og behag. Bak det øvre vinduet sitter det jo et håndtak som er greit å ha når det er litt bølger. Og man får jo et "hakk" i taket når man tar det bort.

 

Motormessig er det bare å kjøre på så lenge den er hel og tight i ræva. Båten min er godkjent opp til 140hk, og det er sikkert din også.

 

Har hørt om en som hadde en 200hk på en slik, det gjorde 56 knop før full throttle :smiley:

 

Det skroget går veldig bra i sjøen, og du skal virkelig gjøre mye gæli før du klarer å provosere frem noe farlig.

 

 

hmm trodde det skulle holde med 70hk'n jeg, men men. ...... har lyst til og fjerne det øverste vinduet, du vet ikke tilfeldigvis om bilder av en uten vinduet?

Link to post
Share on other sites

En kompis har en Nordkapp 17fot (ikke hardtop) og denne måles til 40gps knop med en gammel sliten 115HK med 70liter bensin og 2voksne.

 

Båten ligger pent og stødig på vannet, er utrolig behaglig på litt sjø.

 

Kjører den på en liten innsjø med maks bølgehøyde på 50cm, så har aldri fått testet den i "grov" sjø.

 

Også er båten utrolig pen med knall utseende.

 

6172_1125806590988_1401856707_30438835_7222271_n.jpg

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

En kompis har en Nordkapp 17fot (ikke hardtop) og denne måles til 40gps knop med en gammel sliten 115HK med 70liter bensin og 2voksne.

 

Båten ligger pent og stødig på vannet, er utrolig behaglig på litt sjø.

 

Kjører den på en liten innsjø med maks bølgehøyde på 50cm, så har aldri fått testet den i "grov" sjø.

 

Også er båten utrolig pen med knall utseende.

 

6172_1125806590988_1401856707_30438835_7222271_n.jpg

 

det var i utgangspunktet en slik jeg var ute etter, men de er litt sjeldnere! det ligger en på finn til 25K. var og kikket på den, men den mangler kallesje, trengte ny styring, manglet henger..osv osv.. mao hadde den fort blitt veldig dyr for min del.

Pluss at den hadde stått lenge uten kallesje, var lite pen...

Link to post
Share on other sites

Dette er en 16 Sport,hadde en slik først på syttitallet med en 85 hk.Chrysler.God sjøbåt men en del sprut.

 

 

 

sant det som gunped her sier.. dette er en 16sport! hadda faktisk en slik selv med en gammel evinrude 85hk... den gikk helt rått;)

Link to post
Share on other sites

nordkapp1.jpg

nordkapp2.jpg

nordkapp3.jpg

nordkapp4.jpg

nordkapp5.jpg

nordkapp6.jpg

 

 

Det var det noen bilder av min "nye" Yacht.. :smiley:

 

hehe har jo planer om og shine den skikkelig, men samtidig så ønske jeg og få brukt den i sommmer, så vi får se det litt ann ;)

det som ihvertfall må gjøres er:

- Trekke opp nye puter. (har lyst til og lage en variant der det går ann og slå ned til en type solseng bak)

- Fikse lanterner og det elektriske

- Montere en 90hk evinrud fra 89, med trim... (fikk tak i en billig fra en kamerat som har overhalt med min 70hk i bytte).

- Dørk ?? (planen er og legge ny dørk, men det blir nok til vinteren.)

- Øverste vindskjerm ryker nok ;), så det blir og få Aas salmaker på fetveien til og sy den om slik at den passer..

- tjaa... hva tror dere ?? båten er nymalt under fenderlista, så den ser ikke så dum ut.. over fenderlista er det malt med variernde "hell og dyktighet",

- Lage til et bord bak med koppholdere :) :drink:

så her kommer jeg nok til og pusse litt med våtpapir og polere opp igjen..

Link to post
Share on other sites

Hadde det vært min båt, hadde denne "ekstra" vindskjermen vært det første som ble skrudd av. Helt enig med deg. mye "tøffere" uten :)

 

hehe godt og høre :) redd mange skulle bli "grinte" når vindskjermen på denne klassikeren ryker.. hehe

blir spennende og få hentet den i helgen, men er forresten den som ligger på de siste bildene.. ikke den som du redigerte.

Link to post
Share on other sites

AAAAHHH, mord, skjending..... :discuss: Hehe.

 

Alle har sin smak, og det er jo bra.

 

Men husk at nå må kalesjen bestilles/lages helt spesielt. Og kan fort bli veldig lav.

 

Jeg har ståhøyde under hele kalesjen, og det er deilig.

 

Dumt å gå som en krok under der da :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...