Jump to content

Verksteder som skifter RIB pølse


TurboTryne

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter noen som driver med utskifting av RIB fender, det finnes jo utrolig mangen båter av denne typen men finner veldig lite info

om hvordan og hvor man kan få fornyet pølsa.

Noen som har fått gjort denne jobben og eventuelt har noen pris eksempler?

 

Noen som vet?

Bygger og reparerer alt i kompositt.

Link to post
Share on other sites

Ramsalt og engelsviken slipp utfører dette.

 

Jeg holder på å hente inn priser på tube og arbeid for min rib. Og det varierer fra 40000 til 60000 for en 19 fots rib.

 

Så det lønner seg å skjekke ut flere leverandører. (Ramsalt var ca 15-20000 dyrere enn engelsviken i mitt tilfelle)

Link to post
Share on other sites

Rammsalt i Asker fikset min. Fikk et hull helt akter, gikk på forsikringen så kostet meg bare 500,-

Hva jobben egentlig kom på husker jeg ikke, men den var meget profft utført, og på rekordtid (fra skade oppsto i Oslo til jeg hadde den på vannet i Lillesand gikk det 3 dager).

 

Hva slags jobb skal gjøres? Hvor stor er RIBen? Merke?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Kom over denne tråden igjen.

 

Har du fått skiftet pølsen på riben?

 

Jeg har fått skiftet på min, hos SafeMarine i Søgne. De tok hele jobben for 28750,- inkl moms, arbeid og pongtong :)

Jeg monterte en pongtong fra GrandRib, siden denne var 5000 kr billigere enn originalen til båten. Det er en Grand 560 pølse, som farbrikken forlenget til en 580 (siden båten min er 580 lang). Resultatet ble svært bra :)

 

Men, for å gjøre det mest mulig enkelt for deg selv. Hvis du velger en original pølse i samme farge som den gamle, så blir det nesten usynlig.

 

Jeg har nemlig litt annen form i baugen (som gir bedre plass i baugen), og i en annen farge. Det gjør at jeg må male over restene fra den gamle, med samme farge som den nye tuben, for å få det finest mulig. Bruker da maling for pvc gummibåter.

For det er nødt til å stå litt igjen av den gamle, ellers må båten inn til fabrikken å få nye spesial innfatninger på visstnok.

 

Men altså.

Ramsalt: 50-60000 for arbeid og original pølse ink. mva.

SafeMarin: 28750 for arbeid og uorginal pølse ink. mva. (ca 5000 dyrere for original).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...