Jump to content

Porsgrunn - Moss med snekke, hvor lang tid?

Gliset

Recommended Posts

Hei !

Knepper opp ei rute på snaue 60 nm - i 4 knop blir det 15 t. kjøring. Utfordringen her ligger i stykket mellom Langesund og Tønsberg Tønne. Her kan det skvulpe litt. Jeg går på utsiden av Tvistein og østmerket ut for Stavern. Så på innsiden av Svenner og så opp til Tønna. Ønsker du ei rolig nattehavn har vi ofte benyttet Stauper.

Det er kjappest å gå inn vest for Tjøme og så Vrengen. Deretter nordover og øst for Torgersøya. Rundt Tjøme og opp på østsiden krever endel finmanøvrering evt stor sirkel, for det er endel småstein på sørsiden av Tjøme - men man kan komme igjennom.

-koh

Redigert av koh (see edit history)

Hva slags snekke er det som marsjer i 4 knop?

Jeg har ei Polar 22 med en 12hk Marna, og den går fint i 6 knop på halv til trekvart gass. For de med halv og helplanere er en forsjell på 2 knop lite, men fra fire til seks betyr 50% raskere, og reisetiden kan kappes med en tredjedel... :cool:

Tresfjorden er min ja, men det er ikke den vi skal hente. I den sitter det en Perkins 49hk sliter. Noe tungstartet, men når den er i gang må du slå den ihjel med slegge om den skal stoppe (såfremt ikke dieseldyrene våkner) :)

Vi skal hente en Scand 25 Classic. Tror det sitter en Buck 36hk i den. Jeg er usikker på fart her, men jeg vil tro at noe særlig mer enn 5 knop blir vanskelig i snitt.

Ellers, takk for alt av svar her!

Thomas

Dette ble ikke noe umiddelbar suksess..

Båten var strøken, selger ga et veldig godt inntrykk og vi så frem til en fin tur hjemover.

Når vi hadde kjørt ca 1 time, så hører vi bråk fra motoren. Girkassa kranglet og det viste seg at det var et lager som hadde gått. Dette fikk vi ikke fikset, da det måtte spesialbestilles.

Shit happens :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...