Hombrè Startet 23.April.2010 Del på Facebook Startet 23.April.2010 I min båt må jeg flytte tv`n mellom to posisjoner, Junior ser på tv i cabin, min kjære bruker den på uteplassen om kvelden. Jeg flytter da med meg både tv og tuner, og jeg synes dette er litt mys pes. Ønsker meg derfor en tv med innebygget tuner, ca 20" som fungerer bra. Noen som har erfaringer? Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Bonus Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) Grundig 19" (Vision 2 19-2941) med innebygget dekoder fungerer veldig bra. Kan brukes på 12V og 220V. USB port hvor du kan koble til en minnepinne eller disk og vise filmer eller bilder. Finnes også med innebygd DVD spiller. Finnes også i 22" utgave. Redigert 23.April.2010 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantasy Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 V-tech 19" eller 22" hos www.hyttetorget.no har de samme eganskapene som nevnt over med Grundig. Sitér dette innlegget Mvh Fantasy Link to post
Hombrè Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 V-Tech anbefaler ekstern dekoder hvis jeg vil ha flere kanaler enn gratiskanalene. Da er jeg like langt. Dette står det ingenting om på Grundig sine sider. Jeg ønsker meg en tv der jeg kan putte kortet mitt inn og få inn kanalene til Rikstv. Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Enzo Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) Seatronic har en LED TV nå med innebygd dekoder som nesten ikke trekker strøm Redigert 23.April.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Og den er vel heller ikke RiksTv godkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Har en Sony Bravia 26" med innebygd tuner. Abbonert på full pakke rikstv i 2009 og i år, og hittil fungerer dette perfekt om det er dekning. Flytter den mellom cocpit og nede ettersom behov. Denne går bare på 220 V. Lagt opp stikk for audio, video og strøm der hvor tv`n skal brukes. Har DVD på stereoen i båten, som gir lyd i hver høytaler ved filmtitting. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Pjolter Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Grundig sine er godkjente av Riks TV. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Kasina Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Grundig 19" (Vision 2 19-2941) med innebygget dekoder fungerer veldig bra. Låner tråden til et lite sidespørsmål. Hva slags antenne bruker du på denne? "Svenning" Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Bonus Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 ... Hva slags antenne bruker du på denne? "Svenning" Jeg bruker en vanlig Glomex rundtvirkende antenne. Modell 9112 37cm. Fungerer bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Hilde Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Seatronic har en LED TV nå med innebygd dekoder som nesten ikke trekker strøm Har kjøpt en 22" Finlux hos Seatronic. Innebygd tuner, RiksTV-godkjent og med DVDspiller. Monterte den om bord i påska, så jeg har jo ikke lang erfaring med apparatet, men så langt er jeg veldig godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Er den med dvd spiller alikevel ? Står at det er trykkfeil og at det ikke er dvd spiller på den ? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Har montert inn en RiksTv godkjent Dantax 19" med innebygget DVD og 12V kabel inkludert, som jeg kjøpte på Elprice. Fungerer glimrende ombord hos meg, og var det beste kjøpet jeg kunne finne til denne prisen. Her er en link til denne flatskjermen. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Sun Flyer Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 noen som har sett 19` ledtv med tuner? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kasina Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Jeg bruker en vanlig Glomex rundtvirkende antenne. Modell 9112 37cm. Fungerer bra. Ok, tusen takk for tipset. Og takk for lånet av tråden. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Enzo Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Har montert inn en RiksTv godkjent Dantax 19" med innebygget DVD og 12V kabel inkludert, som jeg kjøpte på Elprice. Strømforbruk på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 På nettet sier man at den bruker ca. 30/35 W ved bruk av TV/DVD Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
klugg Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Er det noen som har erfaring med United sin LED-tv? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Hilde Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Har kjøpt en 22" Finlux hos Seatronic. Innebygd tuner, RiksTV-godkjent og med DVDspiller. Monterte den om bord i påska, så jeg har jo ikke lang erfaring med apparatet, men så langt er jeg veldig godt fornøyd. Er den med dvd spiller alikevel ? Står at det er trykkfeil og at det ikke er dvd spiller på den ? Den jeg har kjøpt har i alle fall DVD. TV'n trekker ca 40 W, men jeg ble litt overrasket når TV'n og antenneforsterkeren trekker ca 0,7 A i hvilemodus, så her ble det montere en egen bryter. Sitér dette innlegget Link to post
Mart0n Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Seatronic har en LED TV nå med innebygd dekoder som nesten ikke trekker strøm Noen som har kjøpt en slik LED fra seatronic? Er interressert i å vite følgende: er det støtte for andre kanaler i RiksTV pakken, eller må man da ha dekoder? Finner ikke tven på Finlux sine websider, noen som har link til produktet fra leverandør? Må man ha 12v-12v omformer på disse eller tåler den strøm fra 12-14V? Led må jo være mye bedre i båt, da den trekker mye mindre strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Har snakket med seatronic og den LED TVen er ikke riksTVgodkjent enda så da er det vel problemer med å ta inn annet enn de frie kanalene. LED TVen fra seatronic kan du koble rett på 12V Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Ser ut som om Seatronic og United 22 tommers LED er identiske - utenpå i hvertfall. United (Multicom) Seatronic Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 Det er viktig hvis du kjøper tv med innebygget dekoder at den er godkjent av rikstv, hvis ikke kan du ikke bruke kortet i den.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Mart0n Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 Det er viktig hvis du kjøper tv med innebygget dekoder at den er godkjent av rikstv, hvis ikke kan du ikke bruke kortet i den.. Jeg fikk en mail fra Seatronic og han sa den ikke var godkjent for RiksTV enda. Tidligst neste år ville den bli klar. Så jeg tror jeg drøyer LED TV ett år til. Skal klare meg uten TV i årets sesong også /MartOn Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 (redigert) I forbindelse med båt-TV er det viktig med god tuner i og med at forholdene varierer avhengig av hvor man er. Ref: andre tråder Sagem/ Grundig riks_TV box. Jeg valgte Grundig 19" 12V i den forhåpning om at Tuneren var av samme kvalitet som på Grundig Riks-TV box. Mine tester og andres tester her på Båtplassen viser at Grundig Riks-TV box og 19" 12V TV er like eller har tilnærmet like gode egenskaper med hensyn til mottagerfølsomhet. Når man kjøper -TV er det ikke gitt at tuneren er god. I databladene står det ikke noe om tunerens følsomhet og dekoderens krav til øyehøyde i 64 QAM signalet. (Ble litt teknisk) Dette var viktig i mitt tilfelle i prioritert rekkefølge(Punkt 1.a til 1.c en forutsettning): 1.a.Innbygd dekoder og riks-TV godkjent ( Regner med at de frie kanalene blir kodet med tiden ) 1.b.Direkte 12V drift uten utvendige boxer 1.c God Tuner 2.Strømforbruk 3.Størrelse. (Kunne tenkt med 22") Om man må betale 3-4-5- hundre kroner mer eller mindre var for meg underordnet bare jeg ble fornøyd. Redigert 28.April.2010 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.