Coronet 440hk Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 (redigert) Har montert 2stk Mercruiser 230hk i en 74mod Coronet . Det blei mye lyd , har har noen erfaring med lyd demping. Redigert 25.April.2010 av Coronet 440hk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Har du potter? Det skal vist være første bud. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Luke Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 For mange år siden skrøt jeg på meg fjordens stilleste snekke. Jeg brukte gummimatter med en kjerne av bly. Disse er meget tunge og isolerer godt mot platestøy. Jeg limte disse først på alle felter som kunne tenkes å vibrere. Utenpå limte jeg støyabsorbenter. Jeg brukte 30 mm Porolon. Det er viktig å tette alle åpninger der lyden kan komme ut, f eks gjennomføringer til ledninger. Motorlokket må ligge godt an. Jeg limte på en gummilist der lokket traff kassen. I tillegg monterte jeg lukelåser som presset motorlokket ned. Resultatet ble meget bra. Man kunne nå føre en samtale uten å skrike til hverandre. I ditt tilfelle ville jeg forhørt meg om kanskje 50 mm plater er det riktige. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Får jo kjøpt støydempingsplater på biltema Nei men fy da ! Du handler vel ikke på Biltema? De selger jo bare mannskit der Redigert 25.April.2010 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Noget af det mest effektive jeg er stødt på er kombinationen af "blyplade" og isolering. Jeg har netop brugt sådan noget her: Det består af flere lag og er ekstremt effektivt, men det koster også en del mere end det normale - men hey, kun det bedste er jo godt nok til ens projekt Bestilte det i UK - da det var umuligt at skaffe i Danmark. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Servicemannen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Og slik bullshit overfor konkurenter irriterer meg. Nei men fy da ! Du handler vel ikke på Biltema? De selger jo bare mannskit der Du blir sikkert anmeldt av Mix for å være konkurrent av Biltema... :lol: Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Hafrsfjord Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Vel nå siterte jeg bare en tidligere uttalelse fra > jeglikerdegogså<(De selger jo bare mannskit ) , da synes jeg at det er rart han anbefaler varer fra Biltema........ Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Hvor mye plass er det i motorrommet? Den dempingen jeg har hatt mest effekt med, er dobbelt luke. Har ikke funnet noe som slår det. Monterte en luke/lem ca 7-8 cm under den originale luka. Lå bare oppå et par kantlekter. Begge lukene hadde lydisoileringsmatter. Ikke tykke engang. Den innerste luka/lemmen var litt tungvint, men du verden så effektivt. Sammen hvor tykke matter jeg prøvde ble det ikke bra nok. Men altså, jeg handler på Biltema og er stolt av det Men så har ikke jeg sånn der maritim kusma heller... De som har kusma blir hovne, det smitter, og jeg holder meg helst unna slike Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Coronet 440hk Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Har du en adresse til levrandøren Petter Sitér dette innlegget Link to post
Snailey Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Synes Biltema har mye bra til en billig penge - men de har mye dritt som ikke er verdt å ofre tid og penger på. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Hva er maritim kusma? Forklaringa var linja under. Noen blir så "hovne" vet du, når det snakkes om Biltema og de lavpannede lavbudsjettfolka som handler sånne steder, og hoven blir man når man har kusma Det var nok bare et mildt sarkastisk uttrykk fra min side Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ribtjenester Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=54001 Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Ja, det og sånne hemmorider Kloakklevrandør'n henger nesten uttapå folk, serverer dritt bare du nevnær BT Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Har til gode å nevne navn vettu!# Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Hafrsfjord Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 jeg antar du hinter til harfsfjord? eller meg kanskje? Vel, nå er det ikke jeg som har kalt alt som selges på Biltema for mannskit . Jeg er ofte innom Biltema og handler, så jeg regner med at det er andre som trenger medisinering mot maritim kusma....... Sitér dette innlegget Link to post
Coronet 440hk Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Biltema var ikke det jeg spørte om. Jeg tror vi trenger sommer å båt liv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.