Jump to content

Tynn dørkplate med teak/nat-imitasjon


havard74

Recommended Posts

Holder det seg fint? Vil ikke lamintat gå i oppløsning?

 

Jeg har testet ut et stykke laminat med tanke på å bruke det i båten. Dette er pergo "skipsgulv" med svarte "nater". Først la jeg det i vann i 2 uker. Deretter la jeg biten ut på altanen. Nå har det ligget ute side august i fjor og jeg kan ikke se noen skade på biten.

Dette var kapp slik at endene var saget over.

Jeg er meget imponert over holdbarheten. Jeg hadde forventet at den ville svelle og særlig etter 14 dager i vann.

Link to post
Share on other sites

Jeg har testet ut et stykke laminat med tanke på å bruke det i båten. Dette er pergo "skipsgulv" med svarte "nater". Først la jeg det i vann i 2 uker. Deretter la jeg biten ut på altanen. Nå har det ligget ute side august i fjor og jeg kan ikke se noen skade på biten.

Dette var kapp slik at endene var saget over.

Jeg er meget imponert over holdbarheten. Jeg hadde forventet at den ville svelle og særlig etter 14 dager i vann.

 

dette gulvet la jeg 90kvm i mitt gamle hus, det er vanvittig sterkt gulv. er ikke overasket over det du sier her. Når det har ligget 14 dager i vann uten og svelle, tror jeg ikke det er noe fare for at det skal svelle ved bruk på eventuell uteplass i båt.

 

Finnes det noen egne tråder her som viser legging av et slikt gulv ? eventuelt det som trådstarter begynte med ? belegg som du får kjøpt hos maritim.

Redigert av snurresprett (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er faktisk talt helt utrolig... jeg skal sjekke dette nærmere. Mener du at kappingen hadde noe å si for holdbarheten?

 

dersom du på enden legger en tynnstripe med silikon, og kanskje "pynter" med en vikellist i teak vil vanninntrengning være vanskelig....

tror kanskje dette kunne vært en løsning.

Link to post
Share on other sites

Mener du at kappingen hadde noe å si for holdbarheten?

Jeg trodde faktisk at den skulle ta til seg vann lettere.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle klare seg så bra. Hjemme i stua har jeg noe laminat fra slutten av 90 tallet og det har begynt å svelle i skjøtene enda det limt. Den testa biten er et klikk gulv og jeg må si at dette er imponerende. Jeg blir nok å montere dette inn i min båt

 

Lagt til:

Var ute og gravde frem biten. Det er festet noe skum på baksiden av platen, men dette har jeg revet av.

laminat_1.jpg

laminat_3.jpg

 

Denne biten lå altså først i vann i 14 dager.

Deretter har det ligget ute på altanen min siden august i fjor. Vi hadde en meget våt høst og en kald vinter. Biten har overhodet ikke tatt noe skade av dette.

Redigert av knutza (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan alt om vinteren i år... bor på Senja med svigerforeldre i Nord-Troms... Har nok passert verandaen din noen ganger i høst og i vinter. Det var jo et nydelig vær på søndag, og jeg tok ut båten og rigget meg klar for bunnsmøring og det hele... Ikke særlig fristene å gå ut nå gitt!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...