havard74 Startet 26.April.2010 Del på Facebook Startet 26.April.2010 (redigert) Heia, Noen som har tips til hvor man får tak i tynne plater med teakimitasjon for å legge oppå eksisterende dørk? Håvard Redigert 26.April.2010 av havard74 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hvorfor ikke benytte gulvbelegg med imitert skipsdørk! Mye fint å velge i, enklere og legge, lett og holde rent, og sikkert billigere! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Kjappfot Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Hei, Maritim har noen typer. Se www.maritim.no. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Luna III Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Heisann ! Jeg fikk tak i baderomsbelegg som jeg limte med Sikafleks. Lettere å holde rent enn ruglete sklisikker dørk og mye penere. Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Det med baderomsbelegg var skikkelig lurt... Skal sjekke det litt! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Eg kjøpte gulv laminat på teppeland og limte på forskalingslemmer:) Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Holder det seg fint? Vil ikke lamintat gå i oppløsning? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Håper nå ikkje det:) Ser bra ut ihvertfall. Gulvet er jo under tak (kallesje) så det e jo ikkje mye vann det får.. har bare hatt denne løsningen 1 sessong, men ser ennå bra ut Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Får nesten satse på det :) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Ja... det er jeg redd for at vegg-til-vegg blir dårlig butikk... Mindre å lense, men jeg tror man må gå opp 5 HK i året for å kompensere for vekten... Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 26.April.2010 Del på Facebook Svart 26.April.2010 Det som du spør etter kjøper du på Laminathuset Combi Craft AS Kristin Karlsen Tlf dir:: +47 33 15 57 10 Tlf.: +47 33 15 57 00 Fax.: +47 33 15 57 01 Mail: kristin@combicraft.no En plate koster 1500,- Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 27.April.2010 Del på Facebook Svart 27.April.2010 Hvor stor var denne plata og hva var tykkelsen? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
knutza Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Holder det seg fint? Vil ikke lamintat gå i oppløsning? Jeg har testet ut et stykke laminat med tanke på å bruke det i båten. Dette er pergo "skipsgulv" med svarte "nater". Først la jeg det i vann i 2 uker. Deretter la jeg biten ut på altanen. Nå har det ligget ute side august i fjor og jeg kan ikke se noen skade på biten. Dette var kapp slik at endene var saget over. Jeg er meget imponert over holdbarheten. Jeg hadde forventet at den ville svelle og særlig etter 14 dager i vann. Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 Det er faktisk talt helt utrolig... jeg skal sjekke dette nærmere. Mener du at kappingen hadde noe å si for holdbarheten? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 (redigert) Jeg har testet ut et stykke laminat med tanke på å bruke det i båten. Dette er pergo "skipsgulv" med svarte "nater". Først la jeg det i vann i 2 uker. Deretter la jeg biten ut på altanen. Nå har det ligget ute side august i fjor og jeg kan ikke se noen skade på biten. Dette var kapp slik at endene var saget over. Jeg er meget imponert over holdbarheten. Jeg hadde forventet at den ville svelle og særlig etter 14 dager i vann. dette gulvet la jeg 90kvm i mitt gamle hus, det er vanvittig sterkt gulv. er ikke overasket over det du sier her. Når det har ligget 14 dager i vann uten og svelle, tror jeg ikke det er noe fare for at det skal svelle ved bruk på eventuell uteplass i båt. Finnes det noen egne tråder her som viser legging av et slikt gulv ? eventuelt det som trådstarter begynte med ? belegg som du får kjøpt hos maritim. Redigert 28.April.2010 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Det er faktisk talt helt utrolig... jeg skal sjekke dette nærmere. Mener du at kappingen hadde noe å si for holdbarheten? dersom du på enden legger en tynnstripe med silikon, og kanskje "pynter" med en vikellist i teak vil vanninntrengning være vanskelig.... tror kanskje dette kunne vært en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 (redigert) Mener du at kappingen hadde noe å si for holdbarheten? Jeg trodde faktisk at den skulle ta til seg vann lettere. Jeg hadde ikke trodd at det skulle klare seg så bra. Hjemme i stua har jeg noe laminat fra slutten av 90 tallet og det har begynt å svelle i skjøtene enda det limt. Den testa biten er et klikk gulv og jeg må si at dette er imponerende. Jeg blir nok å montere dette inn i min båt Lagt til: Var ute og gravde frem biten. Det er festet noe skum på baksiden av platen, men dette har jeg revet av. Denne biten lå altså først i vann i 14 dager. Deretter har det ligget ute på altanen min siden august i fjor. Vi hadde en meget våt høst og en kald vinter. Biten har overhodet ikke tatt noe skade av dette. Redigert 28.April.2010 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 Kan alt om vinteren i år... bor på Senja med svigerforeldre i Nord-Troms... Har nok passert verandaen din noen ganger i høst og i vinter. Det var jo et nydelig vær på søndag, og jeg tok ut båten og rigget meg klar for bunnsmøring og det hele... Ikke særlig fristene å gå ut nå gitt!! Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 Se der ja, verden er ikke stor. Jeg monterte sommerdekkene på søndag, og i dag har vi full vinter. Sitér dette innlegget Link to post
havard74 Svart 28.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2010 Konklusjonen er altså at du skulle latt sommerdekkene være og jeg skulle latt båten stå i garasjen! Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 26 Gimsøy: du får platene i den tykkelse du ønsker og en plate er 244 x 120 Dette er de platene som du finner i feks Uttern eller Askeladden Platene er av den typen som er steinhard. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 28.April.2010 Del på Facebook Svart 28.April.2010 26 Gimsøy: du får platene i den tykkelse du ønsker og en plate er 244 x 120 Dette er de platene som du finner i feks Uttern eller Askeladden Platene er av den typen som er steinhard. Dette er jo rimelig interesant da.. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.