JanB Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 For dei med langt framskriden trefot-sjuke: http://www.ba.no/bilder_video/bilder/article5080511.ece Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Wasco Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Tror jeg foretrekker snekka mi .... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Enig med Wasco... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
SF Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 (redigert) Mange flotte båter..............men det jeg ser er mye låst kapital og høye (les skyhøye) driftsutgifter. Hadde jeg fått en slik flott båt hadde jeg frigjort kapitalen og solgt pronto Redigert 28.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Lukabella Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hadde jeg hatt så mye penger ville jeg fortsatt ikke hatt en båt jeg ikke kan håndtere alene. For meg forsvinner båtgleden og friheten hvis man må ha mannskap for å komme rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Der er jeg så enig, så enig med Lukabella. Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, måtte jeg hatt en båt jeg kunne brukt alene. Drømmen er jo for tiden en Marex 37 Aft.cabin. Sikle-sikle... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
BjA Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 En kombinasjon av nr 12 og 13 hadde vært fint ! Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 .. måtte jeg hatt en båt jeg kunne brukt alene. Drømmen er jo for tiden en Marex 37 Aft.cabin. Sikle-sikle... Kjetil S Der går vell kanskje grensen...? Båtlivets gleder er negativt proporsjonal med båtens størrelse, er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Ja, det er vel det som nærmer seg max størrelse av hva man behagelig kan/bør/vil føre alene. Men småturer etter jobb, en hverdagskveld og badeturer i vasse-avstand til stranda utgår jo med båter som kryper opp over, tja, 25 fot. Og det er jo også en av de store kos-faktorene med båten. Nå kan man jo si at man kan ta slike turer med lettbåten fra "jåten", men man må jo ha kranførerbevis, eller få han i manskapet som har det, til å heise lettbåten på sjøen. Og kanskje han går litt lei av å gjøre det hele tiden, bare for at du skal ta en liten spinn på fjorden ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
KOB Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 For dei med langt framskriden trefot-sjuke: Hvorfor er alle disse båtene i Bergen og (aldri?) i Oslo? Ja, det er vel det som nærmer seg max størrelse av hva man behagelig kan/bør/vil føre alene. Men småturer etter jobb, en hverdagskveld og badeturer i vasse-avstand til stranda utgår jo med båter som kryper opp over, tja, 25 fot. Jeg mener at du trekker grensen vel lavt her. Jeg mener grensen for å håndtere en båt alene og i trange/grunne farvann går rundt 40 fot. Jeg hadde ingen problemer med å ta min Hannah III i trange farvann alene, herunder strandhugg mot land på grunne steder, og ser ingen grunn til at Hannah V skal bli noe unntak Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
littmild Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Jeg mener grensen for å håndtere en båt alene og i trange/grunne farvann går rundt 40 fot. Grensen kan gå langt over dette også, avhenger jo stort sett av hvor dypt båten stikker og hvor bred den er, som gir begrensinger på hvor du kan ferdes. Med gode thrustere og proporsjonalt ror er det ikke noe stort problem å manøvrere båter på 15+ meter heller. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.