Jump to content

Bilder for den som drøymer om større båt...

JanB

Recommended Posts

Ja, det er vel det som nærmer seg max størrelse av hva man behagelig kan/bør/vil føre alene. Men småturer etter jobb, en hverdagskveld og badeturer i vasse-avstand til stranda utgår jo med båter som kryper opp over, tja, 25 fot. Og det er jo også en av de store kos-faktorene med båten. Nå kan man jo si at man kan ta slike turer med lettbåten fra "jåten", men man må jo ha kranførerbevis, eller få han i manskapet som har det, til å heise lettbåten på sjøen. Og kanskje han går litt lei av å gjøre det hele tiden, bare for at du skal ta en liten spinn på fjorden :lol: ...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

For dei med langt framskriden trefot-sjuke: :wink:

Hvorfor er alle disse båtene i Bergen og (aldri?) i Oslo?

Ja, det er vel det som nærmer seg max størrelse av hva man behagelig kan/bør/vil føre alene. Men småturer etter jobb, en hverdagskveld og badeturer i vasse-avstand til stranda utgår jo med båter som kryper opp over, tja, 25 fot.

Jeg mener at du trekker grensen vel lavt her. Jeg mener grensen for å håndtere en båt alene og i trange/grunne farvann går rundt 40 fot. Jeg hadde ingen problemer med å ta min Hannah III i trange farvann alene, herunder strandhugg mot land på grunne steder, og ser ingen grunn til at Hannah V skal bli noe unntak :smiley:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg mener grensen for å håndtere en båt alene og i trange/grunne farvann går rundt 40 fot.

Grensen kan gå langt over dette også, avhenger jo stort sett av hvor dypt båten stikker og hvor bred den er, som gir begrensinger på hvor du kan ferdes. Med gode thrustere og proporsjonalt ror er det ikke noe stort problem å manøvrere båter på 15+ meter heller.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...