Volvomekanikeren Startet 29.April.2010 Del på Facebook Startet 29.April.2010 Hellu Må ha meg noen nye instrumenter no som de gammle begynner og ruste, og ser igrunnen ikke så veldig moderne ut. Bilde av dagens instrumenter: Vil ha noen litt mere moderne, og gjerne litt større.. Noen som har forslag om hvor jeg får kjøpt dette? Evt. Nettside med direkte link til instrumenter Imellom prisklassen 100-900 pr. instrument. Helst ikke så mye mer Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Større er vel ikke så lett og få tak i, standarden er vel 52mm om jeg ikke husker feil Turteller fåes større, men husker ikke størrelsen, vil tipp rundt 85-90mm Jeg ville sjekket vilke merke det er på givere først, dumt og kjøpe instrumenter som ikke passer til givere. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Ser vist ut som jeg fant det ut selv Her er akkuratt hva jeg hadde i tankene Hvite instrumenter innfellt i mørkebrun teakplate med blanke lister rund!!! Oooh, kommer te og bli en drøm! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Retox_93 Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Vet du hvordan man kobler opp oljetrykk måleren? Sitér dette innlegget Link to post
vidarbre Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Hadde Faria på gammelbåten, kvaliteten synes jeg var veldig dårlig. Om du ser på VDO er det langt bedre kvalitet, og prisen på Oceanline ligger på ca 500 pr instrument i 52mm. 1000-1500 for stor turteller med timeteller. Og dem har samme plugger som Volvo Penta-kabelpakken. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Vet du hvordan man kobler opp oljetrykk måleren? Det vet jeg ikke, vet du? Motoren er en Yanmar 3GMD Hadde Faria på gammelbåten, kvaliteten synes jeg var veldig dårlig. Om du ser på VDO er det langt bedre kvalitet, og prisen på Oceanline ligger på ca 500 pr instrument i 52mm. 1000-1500 for stor turteller med timeteller.Og dem har samme plugger som Volvo Penta-kabelpakken. Kan du gi meg siden hvor jeg kan se disse instrumentene ? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Maritim fører vdo Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Nei, vet ikke hvordan man kobler den opp. Vurderer å kjøpe det til min yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Koblingskjema pleier og følge med instrumentet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Det følger vel instrumenter med den nye motoren din? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Takk for tips På min ysb12G (gammle motoren) der er det føler på motoren, som står fast liksom, med en ledning fra og opp til dispaly Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
S/Y Ørnen Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) her er et typisk skjema, dette fra VDO. Du trenger en oljetrykksgiver (dingsen i midten) som skrues inn i motoren, det står godt merket i servicemanualen på de aller fleste motorer hvor denne befinner seg. Sørg for at du finner en giver med korrekte gjenger for din motor, og med rett måleområde, begge deler varierer fra motor til motor. Denne giveren på bildet har to stk koblinger, den ene går til oljetrykksinstrumentet og viser som oftes vha av en viser(hmm..) varierende trykk avhengig av motorturtall, oljetemp og evt dårlig trykk pga mangel på olje, defekt pumpe etc etc. Den andre går til en oljetrykkslampe eller summer som vil lyse og eller lage lyd når oljetrykket er under et gitt nivå. ganske greit å montere. VDO er kjendt for god kvalitet og prisen på mange av deres instrumenter har gått mye ned etter at de fikk ny norsk importør. Sjekk på Maritim sine websider Redigert 29.April.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Men hvordan oppstår for høyt eller for lavt oljetrykk? Lekasje? Hvordan fikse dette umiddelbart, om trykket begynner og stige mitt på fjorden? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bartesam Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Er nok giveren som er uggen, for setter du ledningen fra giveren til jord, så går instrumentet i pigg. Kjøp VDO instrumenter, ikke de billigste, men absolutt de beste. Får hva du betaler for der Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Som disse? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Ja, men instrumentene er billigere på maritim. Hvis da ikke den prisen på butikken er inkludert giver? Maritim Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Sjekk ut Biltema.Identiske med Wema sine instrumenter.Billig!!! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Ja har både Wema og biltema insrumenter, ser ikke forskjell. Produsert i plast, så de vil ikke ruste. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bartesam Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 VDO Ocean Line er oxo produsert i plast. Null korrosjon. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 Takk for hjelp Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
vidarbre Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Om du hører med din lokale Sleipner-forhandler er det mulig du får bedre pris enn Maritim også, og butikken.no ser jeg er svært dyr. Ca 500 koster instrument uten giver hos andre. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 Motas med takk Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 Denne turtelleren fra biltema ser no ikke galen ut, men ville hatt instrumentene med hvit kant, og sølv ''interiør'' Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.