Jump to content

Noen som vet hvilken skøyte dette er?


Skipsredar Lars:)

Recommended Posts

:giggle::giggle:

Lo godt jeg også da jeg leste overskriften, og så fikk se bildet av den svære skøyta.

Tenkte - Her er det en kar som har kjøpt "katta i sekken" og lurer på hva han nå skal gjøre...

 

Men spøk til side..

Velkommen til båtforumet.

Her vil du treffe en del trebåt folk, og også noen som driver med skøyte prosjekt.

Kan ikke hjelpe deg med nermere opplysning omkring hvilken type skøyte dette er. Men det er det sikkert andre her inne som kan hjelpe deg med

 

Skulle likt å få se noen flere bilder.

Hadde også vært spennende å høre om detter er en båt du har hatt lenge, eller om dette er en båt du nettopp har overtatt

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har bytta navnet på tråden å håpe detta e okay :smiley: beklager...ska prøva å bli litt flinkare me tiå :smiley: takk takk..bilder kommer etterhvert;)

Det eg vett om båten er: Mørekrysser(etter forrige eiger) 35 fot, 14-15 tonn, har tidligere stått mast på den...

Maskin: 6 syl Volvo penta 125HK

Overtok båten i vinter...har nå dekket den med presening og er under oppussing :smiley:

Målet er at det blir tur i sommer;)

Redigert av Skipsredar Lars:) (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forrige eiger sa at det var en Mørekrysser...noen som har noe info om disse båtene? Hadde vært veldig greit å visst ka båt eg egentlig har:P

Burde ikke bli vanskelig midt i skipsbyggerdistriktet.

Tvers for gamle ferjekaien på Sunde holder f.eks. til et lite trebåtverft som har bygget det meste av typer.

20 minutters biltur ? Litt lengre om du tar skøyta med.

:smiley:

Mvh

Kaldfisk

Link to post
Share on other sites

Er vel et typeskilt på motoren med serienr osv. Ellers ligger det endel manualer til eldre VP på www.volvo.com , med mål osv.

TD/TMD60 er vel på 5.5 liter, og mye brukt i slike båter.

 

http://www.volvopenta.com/volvopenta/globa...on_engines.aspx

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg holder på å lage et skrå tak opp til styrhuset pga innvendig trapp opp, og lurer på om noen har noen forslag til hvilket matrialet jeg kan bruke...utvendig altså..??

Skal også dekke til overbygget..forslag?

pusset det ned og oljet det men må nok byttes pga råte..men vil ta det til neste år..

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...