Skipsredar Lars:) Startet 29.April.2010 Del på Facebook Startet 29.April.2010 (redigert) Redigert 29.April.2010 av Skipsredar Lars:) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
steinar.xo Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Hjelp til med hva, Øl og reker? Tøff skøyte.. Steinar Sitér dette innlegget Skibsplast 550 - 90 Suzuki Otto's 19 - 85 Suzuki Joda 7500 - 66 Yanmar, snart med vimpel........ Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Forrige eiger sa at det var en Mørekrysser...noen som har noe info om disse båtene? Hadde vært veldig greit å visst ka båt eg egentlig har:P Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Grattis med hærlig åpning på tråden ! Trebåt er det nermeste svaret eg har, eg bare måtte inn her å takke for låtten eg fikk når eg såg første innlegget! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
M/S Bastard Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Er nok lurt og endre tittel på tråden før den blir stengt Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Hehe eg har kje heilt peiling så dåkke ser men komme vell inn i det te slutt...takk takk Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Endre den til hva da? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Vilken type båt er dette, f.eks Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) Lo godt jeg også da jeg leste overskriften, og så fikk se bildet av den svære skøyta. Tenkte - Her er det en kar som har kjøpt "katta i sekken" og lurer på hva han nå skal gjøre... Men spøk til side.. Velkommen til båtforumet. Her vil du treffe en del trebåt folk, og også noen som driver med skøyte prosjekt. Kan ikke hjelpe deg med nermere opplysning omkring hvilken type skøyte dette er. Men det er det sikkert andre her inne som kan hjelpe deg med Skulle likt å få se noen flere bilder. Hadde også vært spennende å høre om detter er en båt du har hatt lenge, eller om dette er en båt du nettopp har overtatt Redigert 29.April.2010 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 (redigert) Har bytta navnet på tråden å håpe detta e okay beklager...ska prøva å bli litt flinkare me tiå takk takk..bilder kommer etterhvert;) Det eg vett om båten er: Mørekrysser(etter forrige eiger) 35 fot, 14-15 tonn, har tidligere stått mast på den... Maskin: 6 syl Volvo penta 125HK Overtok båten i vinter...har nå dekket den med presening og er under oppussing Målet er at det blir tur i sommer;) Redigert 29.April.2010 av Skipsredar Lars:) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Forrige eiger sa at det var en Mørekrysser...noen som har noe info om disse båtene? Hadde vært veldig greit å visst ka båt eg egentlig har:P Burde ikke bli vanskelig midt i skipsbyggerdistriktet. Tvers for gamle ferjekaien på Sunde holder f.eks. til et lite trebåtverft som har bygget det meste av typer. 20 minutters biltur ? Litt lengre om du tar skøyta med. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 ja eg bor på Sunde å har hatt kontakt me di men kunne ikke fortelle meg noe om båten desverre Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 ja eg bor på Sunde å har hatt kontakt me di men kunne ikke fortelle meg noe om båten desverre Da kan denne kanskje hjelpe: http://www.fartoyvern.no/ Eller send meg en IM med tlf.nr og liggeplass, så kan jeg formidle det til en svært skøyteinteressert i Rosendal. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Her er noen bilder fra når eg overtok båten Mye jobb som dere ser... Kommer flere bilder etter hvert:) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 29.April.2010 Del på Facebook Svart 29.April.2010 Volvo MD 50 eller 60 Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 29.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2010 Eg meine det er ein 5 liter(noe det trolig er) men det var ein ombord som meinte det var 8 liter...så er plutselig litt usikker her Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 (redigert) Er vel et typeskilt på motoren med serienr osv. Ellers ligger det endel manualer til eldre VP på www.volvo.com , med mål osv. TD/TMD60 er vel på 5.5 liter, og mye brukt i slike båter. http://www.volvopenta.com/volvopenta/globa...on_engines.aspx Redigert 2.Mai.2010 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 eg skreiv ned di nr eg fant på den og prøvde innpå den databasen men den var for gammel..?? så ikke vet jeg men takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 kan jo være at det er en marinisert lastebilmotor..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Ja! det er en lastebilmaskin:-) derfor ikke noe svar på volvo sine sider... Sitér dette innlegget Link to post
Skipsredar Lars:) Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Jeg holder på å lage et skrå tak opp til styrhuset pga innvendig trapp opp, og lurer på om noen har noen forslag til hvilket matrialet jeg kan bruke...utvendig altså..?? Skal også dekke til overbygget..forslag? pusset det ned og oljet det men må nok byttes pga råte..men vil ta det til neste år.. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Ta å riv overbygget å lag det bredere, ca 70 cm blir mye romsligere inni å eg slipper å gjøre det når eg overtar båten . Motoren er ein d67 Bare måtte svare på denne Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Funnet deg ny skøyte allerede? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Funnet deg ny skøyte allerede? Er samme båten.... Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 OK! Syntes den så litt forskjellig ut. På tide å få den opp nå, båter gjør seg best når de flyter . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.