KenBjork Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Har sendt inn forespørsel på forsikring via https://tjenestetorget.no/forsikring/ på både bolig bil og båt. Kunne sende til maks 3 stk stod det, så sendte da til gjensidige, if og klp. Såg http://www.norwegianbroker.no/ kom opp i liste også, og tittet da på demmes side etterpå og sendte også inn forespørsel til norwegian broker på båten. Skal bli interessant å se hvilke priser som kommer frem, skal ta å ringe min bankkontakt i Sparebank 1 Midtnorge, over helga og spørre på pris der også. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Har fått ett svar, forsikrings tilbud fra KLP nå. Via skjemaet på tjenestetorget. Klp tilbyr 2.776.- for kaskodekning på båten, med verdi 220.000 og egenandel 5000.- Generelt så er det her noen tusen å spare ser det ut til både total og spess på båten (kan nevne at jeg faktisk pruta den ned ca 1000.- til 4388.- Først på så ville han ha 5tusen og litt) KLP tilbyr: huset(2496.-), bilen(kasko 4150.-) og båten(kasko 2779.-) tot 9422.- pr år. Vs Trygvesta: huset(3.255.-), bilen(kasko 4.360.-) og båten(kasko 4388.- verdi 210.000) tot 12003.- pr år. Har ikke snakka med min bankforb. pga er blitt så forkjølet og endt opp med null stemme og bihulebetennelse Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Rabatten som trygvesta liksom gir meg.... er tot 3744.- slik at det havner på 12003.- til sum å betale. Hvertfall så Klp kasko summen på båten rimer og samsvarer mye bedre mot summen jeg har hørt fra andre og noen av dere her inne betaler på like og tilsvarende båter. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Mouche Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Interessant med KLP som ser ut som de forsiktig har begynt å ta opp konkurransen med de "vanlige" selskapene og til gode priser. Opplevde å forsikre en Toyota Hiace i bedrift til under halvparten av hva de andre tilbød (ingen bonusordning!). Ville ikke forbause meg om KLP får seg en overraskelse, eller to, og at premiene går kraftig opp etterhvert, men enn så lenge så er det vel ingen grunn til å ikke benytte seg av deres gode priser vil jeg tro. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
KenBjork Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Norwegian Broker `s tilbud på kaskoforsikring på båten: Verdi 225000 (inkl løsøre 15K) 4316.- 5000 egenandel. gjensidige og if er ikke raske i avtrekkeren å gi sine tilbud Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Lodott Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Noen av derer her inne som har erfaring med Norwegian Brookers?? Fikk en kjempegod pris hos dem for en uttern D66 Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Jeg har forsikret min hos Norwegian Brokers de siste to årene. Båten går over 40 knop og da kan man normalt glemme de tradisjonelle selskapene. Kan levende forestille meg hvordan det vil være å forsikre noe som holder 60 knop.. Norwegian Brokers og Atlantica har vært nesten helt like i pris på min båt, +/- 6.500,- /år. Har (heldigvis) ingen erfaring med skadeoppgjør.. Hva slags båt er det du skal kjøpe Quaoar? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 (redigert) Jeg ordna nettop forsikring på min båt. 19 fot, 2004 mod 38 knop, forsikringssum 150000, egenandel tror jeg var 4000. If og gjensidige sku ha mellom 5 og 6000 for full kasko. Norske sjø sku ha 2560. Selv etter besiktelsesutgift på 500(du må ha det) og medlemskap i knbf som jeg allerede var gjennom båtforeninga, var det mye å spare.. Redigert 5.Mai.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.