Jump to content

Prosjekt: Selco 13


grusapa

Recommended Posts

i dag har jeg vært å pusset ned kantene på glassfiberen. vært på butikken og sett på tocoat og farge :) blir en tid før det kommer maling på den da.. men men :)

sitter å ser på de gamle brosjyrene nå, der er det to benkplater, hvor den fremste kan legges bak og går i flukt med den bakre, slik at en kan sole seg over hele plassen..

noe som har noen mål på høyden, lengden osv??? også hva skal jeg lage disse av? glassfiber støyp til sålen, men ryggen og sitte puten? i morra skal jeg en tur innom Brisk å sjekke pute trekk og størrelser.

Link to post
Share on other sites

Har prøvd først med innredning etter den papir metoden og det ble veldig håpløst!!

sam_0818.jpg

 

etter på ble det prøv og feil saken, og det fungerte bedre.. alt av benker er hevet til 28 cm. for å få plass til en 3,5 gallon bensinkanne under fører stolen. og som på originalen, skal fremryggen kunne legges ned og gå inn til bak benken.. dette førte til at rygg platen på fører solen blir ca 60 cm lang.. noe som er litt langt.. men

sam_0834.jpg

 

videre er disse to kassene støpt fast og det gikk ok. la et lag med topcot i dag og nå 6 timer senere ser det ikke like bra ut som jeg hadde håpet! det er forsatt veldig ru, og det verker bare for tynt.. brukt 0,7 liter med nordan topcot. også ca 15 ml med harder.

 

lurer på om det blir et lag til med topcot i morra..

 

sam_0836.jpg

 

sam_0837.jpg

Link to post
Share on other sites

 

sam_0793.jpg

 

 

Hva brukte du til å slipe ned kanten?

Står overfor samme jobb selv i litt større format. Vurderer sandblåsing da det blir noen vanskelige kroker.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Dette blir bra vettu :flag_bp: Godt med pussing, bunnsmørning, maling, litt små rep. her og der så får du deg helt sikkert en grei båt til små turer og fisketurer :flag_bp: Følger med på prosjektet, Lykke til :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Svart (redigert)

sann litt lenge siden jeg har skrevet noe her nå.. men har jobbet veldig mye med båten i det siste. har pusset nede hele båten med 40 papir, lagt på 2 laget med topcot. sparklet alle hull og riper. lagt på første laget med primer på den også. kalesjen er levert inn til sula bedrifttjeneste, de skulle lappe en bot på ca 1 meter, skifte alle vinduer, også gå over alle sømmer. for dette skulle de ha ca 2000 og bruke ca 2 uker.

sam_0886.jpg

sam_0885.jpg

sam_0884.jpg

sam_0881.jpg

Redigert av grusapa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har slipt ned alt med lamellrull og kniv og varme!! stor jobb, har lagt på et lag med topcot som skal tette før jeg skal legge på 4 lag med antipest.

sam_0897.jpg har fått maling brann! da jeg kom litt borti grunningen som var en komp. dette skal slipes bort.

sam_0898.jpg var alt for mye herder i topcoten så jeg fikk også noen små klomper.. dette må også bort.. tar det sikkert med en kniv og litt sliping.

Link to post
Share on other sites

sann da er 3 lag med anti pest lagt på :) to lag med bunn smøring, to lag med primer også et lag med maling lagt på :) også har jeg kjøpt motor ;) fant et super tilbud på finn.no.. impotøren til tohatsu selger ut lageret sitt.. så jeg fikk en 25 hk 4 takter tohatsu til 19990 ;) med frakt på 1900 og monteringsett for gir og gass så ble hele pakka på 23990 ;) det er en fabrikk ny -08 modell. meget godt fornøyd med det kjøpet da :)

skal få snudd båten igjen i morgen for å fikse alt oppi den..

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...