Jump to content

Windy 35 Khamsin i 35kn gjennom slusene til Lindås! Morsomt?

Kaien40

Recommended Posts

Diskuter: - Vanvittig

KnutK (uregistrert bruker) 06. mai, 16:09

Helt normalt å kjøre fort gjennom her. Min pers er 52 knop. Bring it on

Er flere smartinger...

Greit greit, å ha litt fart igjennom slik smale områder for å holde stø kurs så man ikke slår bort i noen steder.

MEEEEN det får da være måte på...... , og det er jo ikke bare farta igjennom slusa, der er jo farten i hele filmen, hele området er jo smalt ser det ut for meg... og i tillegg det er jo båter og flyte brygger flere steder der. Spess siste svingen. og det er ikke småtteri av sjø en slik båt drar med seg heller da.

Han er en slik Hekksjøgeneral, trolig enda litt mere blåst.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Greit greit, å ha litt fart igjennom slik smale områder for å holde stø kurs

Knut er ut ser det ut til :)

Jeg bor i området og kjører ut slusene stort sett hver gang jeg er ute med båten.

Når jeg går inn slusene samme vei som i videoen så har jeg båten i plan.. rundt 20 knop kan jeg tenke meg det første sundet der. Når jeg nærmer meg brygga til venstre der slakker jeg godt ned og legger meg mot venstre for å se etter motgående trafikk i slusa. Er det klart øker jeg farten akkuratt så jeg kommer i plan igjen og går igjennom. Det er helt unødvendig med bånn gass igjennom uansett hvor sterk strømmen er..det er nok med styrefart og god oppmerksomhet. akkuratt når en kommer ut av slusa er det greit å sakke ned igjen for det kan være båter i den lille vika rett til venstre etter slusa.

Når det gjelder brygga til venstre der før slusa så tror jeg han som eier den regner med endel bølger fra båter og han har fortøyd både båter og brygge med tanke på dette. Forholdsvis store bølger mot brygga er ikke til å unngå når enkelte sjøploger kommer igjennom når det er endel strøm :)

Husker vi gikk igjennom der med ei snekke på stri strøm her en gang og det var såvidt snekka gikk på fram :diving:

Redigert av Heltpropell (see edit history)

Beklager den dårlige kvaliteten

Var det eneste jeg fant

deLillos - Knut (er det sant?)

Jeg ringte rundt og spurte

Om hva som skjedde her

De sa at Knut veltet bordet

Og rev i stykker Monas klær

De sa at han ropte

Etter alle jentene utenfor

Og kommenterte alle pupper og lår

Er det sandt

Er det sandt hva folk sier

Er det sandt

Er det virkelig sandt

Var det Knut som var slem gutt

En slem gutt var det virkelig Knut

Du må ikke tro at Knut

Likte å være den han var

Sjenert og beskjeden

Og med halvintellektuelle svar

At han var snill og at han

Prøvde å forstå hjalp så lite fordi

De slemme guttene fikk alltid jentene sympati

Er det sandt

Er det sandt hva folk sier

Er det sandt Er det virkelig sandt

Var det Knut som var slem gutt

En slem gutt var det virkelig Knut

Om hva som skjedde her

De sa at Knut veltet bordet

Og rev i stykker Monas klær

Om hva som skjedde her

De sa at Knut snublet rundt

Med buksene på sine knær

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Legg merke til hvilken side det er filmet fra; styreposisjonen på en Windy er i likhet med de fleste båter på styrbord side.

Jeg er så heldig å kjenne han som filmet denne sekvensen, og kan opplyse alle dere lovlydige og prektige borgere her i landet at han verken EIER båten, eller er FØRER av båten i dette klippet.

Han var kun en gjest ombord med et mobilkamera for hånden en tidlig vårdag i BEGYNNELSEN av MARS, da det ikke er mye mer enn en og annen måke på fjorden.

Legg merke til hvilken side det er filmet fra; styreposisjonen på en Windy er i likhet med de fleste båter på styrbord side.

Jeg er så heldig å kjenne han som filmet denne sekvensen, og kan opplyse alle dere lovlydige og prektige borgere her i landet at han verken EIER båten, eller er FØRER av båten i dette klippet.

Han var kun en gjest ombord med et mobilkamera for hånden en tidlig vårdag i BEGYNNELSEN av MARS, da det ikke er mye mer enn en og annen måke på fjorden.

heldig og heldig ................ er alle du kjenner så oppegående????

bra gambling - er liksom ikke folk her ,det er mars :confused:

vil mene han som filma er like dust som sitter på med en slik kronidiot

Redigert av Jarle B (see edit history)

Rart hvor blåøyd og naiv folk er for å prøve å overbevise seg selv og andre folk til å tro det ikke er farlig/var en dum ting å gjøre..... spesielt i ettertid av saken har fått medieomtale.

Samma om det er knutpeders1 som filmer eller kjører... hendelsen er ikke god uansett.

Det er jo oftest slike som ikke har respekten som lager de fleste dødsulykker vi har hver forbanna sommer. (De fleste sa jeg..)

Og det er jo slike ting vi vil ungå og higer etter at ikke skal skje. For gæli går det til slutt og hvem sitter da igjen med regninga og dårlig rykte... ? Jau båt folket som er skikkelige av seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...