Jump to content

Lurer på å bytte ut snekka med skjærgårdsjeep, hva gjør jeg?

sveinh04

Recommended Posts

Hvorfor har du lurt på dette? Du sitter nok sikkert selv på de beste argumentene for og imot.

Snekka di har god plass, er billig i drift, har gode overnattingsmuligheter, masse utstyr, men bruker 3 år fra A til B, mye arbeid, kostbar vinterlagring osv osv...

Jeep'n er stort sett det motsatte. Kjapt og enkelt fra A til B, lite vedlikehold, muligheter for vannsport, billig vinterlagring (på henger), men bruker masse drivstoff, sitter mer utsatt for dårlig vær, ingen overnatting...

Noen liker mora, og noen liker dattera. Jeg personlig har ikke tålmodighet til å ligge i 5 knop når jeg skal en plass.

Selg båten prøv noe annet....det er bare positivt med noe forandring...

Vi solgte overnattingsbåten kjøpe oss campingvogn reiste på tur i tre uker Norge og Sverige :flag::flag_sw: og koste oss mye !!!! :lol:

Men hele familien savnet båt så vi kjøpe oss en Yamarin 64 daycruiser og det var mye moro med fart for gutta i familien men ikke mor og minste jenta :seeya: og det var kjiip å reise hjem på kvelden når vennene satt igjen på holmen :sad:

Så solgte vi vogn og speedbåt og kjøpte oss Scand 9000 Nordic. Savnet etter de fine dagen på sjøen ble for stor for alle :sailing:

Kvitt deg med båten skulle du angre er det jo ikke noe problem å komme tilbake...

Jeg tenker også en del på arbeidet med å få den ut hver vår. Også blir det jo alltid litt oppgraderinger hvert år. Har lyst til å få gjort et jafs i hagen. Men er det noen greie skjærgårdjeeper til ca 100000?

Har en kamerat som skal selge en 22-fots båt av den mer røffe typen. Den er utrolig praktisk men bærer noe preg av å være hjemmelaget. Fordelen er at den har en 100 hester yamaha fra 2004 med hydr styring osv. Tenker at jeg ikke vil betale noe særlig mer en det bare motoren er verdt. Hva tror dere?

Turen begynner når man legger fra brygga....

.... Har vært veldig fornøyd med sagaen og den har gitt oss mye glede!

Da gjør du best i å beholde den!

En skjærgårdsjeep er hverken fugl eller fisk og siden du trives med å være ombord i en ordentlig båt er jeg rimelig sikker på at du vil vantrives med en slik "hoppetusse" som rister løs både nyrer og gullblomber hos folk :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Har ikke villet gått for renspikka skjærgårdsjeep alla singel vindskjerm (midt eller sidestilt konsoll.)

Minimum bowrider med heldekkende vindskjerm, alla slik som vår båt, om man vil ha hele båten åpen. (men finnes mange i samme sjanger, bare eksempel.)

Eller DC løsning, om liten front lugar er ønskelig

Ja og evt HT, for ikke å glemme de båten.

Har alltid hatt helt åpne jeeper, men kjem aldri til å gå tilbake. Er kun fører og stort sett maks en passasjer, som får litt beskyttelse fra vær og vind.

Og det blir rett og slett for egoistisk, hvertfall for oss og vår bruk.

ligger en brukt på finn http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=21377616

med snitt på 38.3 timer pr år.

Yamaha100hk 2005 mod.4takt,motor gått ca 230timer.Motoren er i topp stand og ser bra ut,det er noen små riper.Selges høystbydende over 65000.-

Et utgangspunkt hvertfall.

Da er beslutningen tatt og det blir ikke noe salg av båten i år. Synes det blir for kjipt med skjærgårdsjeep og hadde lengta alt for mye etter sagaen. Har hatt mekaniker til å kikke over maskinen og det ser bra ut. Vet ikke hva som gikk av meg da jeg nesten solgte den gode gamle båten min, kanskje noen putta noe i drinken min? :crazy:

Og båtførerprøven tok jeg i dag, siden jeg fortsatt er ung og pen og under 30 år måtte jeg det gitt. FIkk kun en lusen feil så nå begynner godfølelsen å komme. :cheers:

Det var vel båtpussen som kom over deg, vasking, bunnstoff, rubbing og polering.......

Ja det var nok en samlet greie. Og når jeg ikke følte jeg hadde oversikt i maskinrommet så blei det bare verre. Men den tid er forbi!! Nå blir det late dager på holmene. :drink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...