Jump to content

Opplag for stor båt i Oslo


Maika

Recommended Posts

Jeg skal etterhvert ta opp båten, en 40x20 fots katamaran, og vil ha den opp (på land) i Oslo eller helst i rimelig nærhet, for å kunne jobbe mye på den i vinter.

Sjøsenteret Killingen tar den opp for 220,- pr. kvadratmeter (hvis jeg husker riktig), noe som bli ca. 16000,-. Jeg er klar over at jeg må betale litt for 72 kvadratmeter, men det blir altfor mye!

Sydenden (også på Killingen) tar bare(?) 200, og de sa jeg kan kanskje få en bedre deal, men de har bare en tralle som ligger ubeskyttet og som jeg derfor er litt skeptisk til å manøvrere meg inn på.

Jeg har også sjekket Sollerudstranda på Lysaker, som tar opp de fleste katamaranene i Oslo, men de har ikke plass på land.

 

Hvilke andre muligheter fins?

(Det må altså være et sted som enten har store nok stropper til å løfte den opp, eller en tralle som kan dra den opp.)

Link to post
Share on other sites

Snakk med Jacobsen på Nesset.  TLF.: 64946762

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

Ringte dem nå, og de skulle ha 140,- pr. kvadrat, dvs.10080,-.

Håper jeg finner noe billigere enn det, ellers så blir det lite penger til å pusse opp båten for...

 

Tror du skal lete litt etter et billigere sted som har mulighet til  ta opp en så stor båt.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

Ringte dem nå, og de skulle ha 140,- pr. kvadrat, dvs.10080,-.

Håper jeg finner noe billigere enn det, ellers så blir det lite penger til å pusse opp båten for...

 

Jeg tror også du sliter med å finne noe billigere.  Prøvde du å foreslå kvantumsrabatt??  Jacobsen pleier å være grei han, og det er jo skjelden båter dekker så mange kvadratmeter?

 

I alle fall, lykke til videre i jakten.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...