Jump to content

10l. Med Tomgangsolje. Hvor Kjøpe?


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei :flag_bp:

Trenger litt tomgangsolje til motoren, etter som den står en del på tomgang og brummer :cheers: Men klarer bare og finne 1 l. flasker :eek: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt 10 l. Dunk? :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Arrrh! :headbang: Ingen som gikk ann og lure her heller :lol: Vist du vil vite hva tomgangsolje er, så ikke spør meg, for jeg har ikke peiling :giggle::lol: Dere må gå inn på en bensin station, og spørre etter 5l. med tomgangsolje, og nor de går ut på lageret for og se, så stikker du, tror Han/hun rødnmer i skinnene sine nor han/hun kommer tilbake :giggle::lol::lol::lol::lol::lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Hei :flag_bp:

Trenger litt tomgangsolje til motoren, etter som den står en del på tomgang og brummer

Spør kjølsvinet. Det vet alt, hvor man får tak i tomgangsolje og ikke minst: Hvor man kan bunkre turbodiesel!

Jeg tror at mange av de som jobber på bensinstasjoner i dag er lett å lure når det gjelder olje. Har inntrykk at de har mer peiling på hamburgere og dressing enn på olje.

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg gikk rundt og letet etter den venstrehendte vannpumpetangen idag, jeg hadde den da jeg la opp ny overledning i båten. Heldigvis fant jeg den der hvor jeg har sleggefettet stående, rett ved siden av boksen med kjørnemerker.

Så nå kan jeg få løsnet ventilen på fenderene så jeg får fyllt sommerluft i de, vinterluften blir så hard om sommeren..

Link to post
Share on other sites

Haha, lurer alltid lærlinger som begynner på jobben med sleggefett :lol: Ber de om å gå opp til Kapteinen og hente sleggefett, då kommer de ned igjen og forteller at han spurte om de var stokk dum :giggle: Men no har gamlingen begynnt oig skjønne at vi tukler med lærlingene, så er ikke gøyt lengre :giggle: Men spør alltid folk som skal kjøpe fisk av oss, om de vil ha med beinfjerningsmiddel :lol: De fleste sier nei takk, men har hatt en del som spør hvor mye det koster :lol: Haha

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Eg jobber på ein autolinebåt. Der har vi ein maskin som vi kallar for "splitta" som fanger opp kroken automatisk. Eg sa til en lærling en gang at nå begynte batteriene på magnetene å bli oppbrukt, så han måtte gå inn i svangerskapet for å hente nye "splittebatterier", men først måtte han opp til skipperen å spørre ette nøklene. For å seie det på ein fin måte, så er ikkje skipperen våres ein person med humor, og spesielt ikkje når vi har dårleg fiskeri i tillegg :p Lærlingen sa ikkje mykje resten av den vakta. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Haha, lurer alltid lærlinger som begynner på jobben med sleggefett :lol: Ber de om å gå opp til Kapteinen og hente sleggefett, då kommer de ned igjen og forteller at han spurte om de var stokk dum :giggle: Men no har gamlingen begynnt oig skjønne at vi tukler med lærlingene, så er ikke gøyt lengre :giggle: Men spør alltid folk som skal kjøpe fisk av oss, om de vil ha med beinfjerningsmiddel :lol: De fleste sier nei takk, men har hatt en del som spør hvor mye det koster :lol: Haha

 

 

Tukler med lærlingene? For en gjeng dere er..glad jeg ikke jobber sammen med dere;)

Link to post
Share on other sites

Det får du bare være, du sitter vell på et kontor og ikke har det noe gøy? Då vil jeg anbefale deg og komme deg ut og ha det gøyt på jobb, tja som f.eks å tukle med lærlingene :giggle:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Haha :lol: Vi har lurt en del elever ombord med og spørre de om de kan hente lanterne veske som står fremme i verkstedet :lol: Også må de selvfølgelig huske og ta med seg den grønne overlinen som ligger på styrbord side :lol::lol::lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...