Jump to content

Utbedring av lakkskade på motordeksel - tips

Dannyboy11

Recommended Posts

Jeg har en Yamaha 115 påhengsmotor, deksel er lakkert i grå metallik (er vel glassfiber/polyester som er lakkert tror jeg) Har en liten "skade", dvs en ripe som har fjernet klarlakk samt farget lakk. Ingen skade på materialet under.

Noen som har "oppskriften" på utbedring av denne? Jeg har noen teorier jeg eventuelt forsøker å sette til livs (inneholder elementer som: lakk i samme farge, sliping, vannsliping, rubbing, klarlakk, voksing) men med fare for at dette er feil kan det være ok å høre med noen som har gjort det før (og har lyktes med dette!) Kruttet må ikke nødvendigvis som kjent oppfinnes flere ganger, osv...

Synsing om hva folk TROR kan fungere er ikke så interessant. (dere må gjerne synse, men vær da tydelig på at det er nettopp det som gjøres) Noen av dere VET hva som skal til, og det er det jeg er ute etter.

Håper på det iallefall! :)

På forhånd, takk for hjelpen.

Har ikke tatt et bilde av skaden enda, men jeg kan jo gjøre det ved neste besøk i båten. Men det er altså en lakkskade/overflateskade/ripe vi snakker om, på ca. 1 X 8 cm. Den fremstår som "hvit" (klarlakk og fargetlakk er skrapt vekk).

Jeg antar at man får kjøpt flekkelakk hos en Yamahaforhandler, som man kan fylle i såret med. Så gjenstår det å få det så likt som mulig i overgang til "frisk lakk", og det er her erfaringer med metode etterspørres :)

Men bilde anskaffes ved anledning, men håper og tror at noen har svaret på dette selv uten å ha sett selve skaden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...