Jump to content

Hasla 26 - vårpuss og rep. av propellflens.


Dieselboy

Recommended Posts

Rotet meg bort i min egen tråd fra i fjor.

Må vel komme en fortsettelse der jeg slapp ....skulle sjekke motorlabber.

 

Har omsider fått demontert en labb og tatt den ut for kontroll. Det viser seg at denne er gåen. Eller rettere sagt, begge aktre labber har røket.

Klarte ikke å finne ut hvilen shore dem har pga rust å slikt.

 

Har fått vite at enkelte motorer har forskjelling shore på labber enten forran/bak, eller stb/bb- side.

Noen som har tips i denne forbindelse?

 

Personlig føler jeg for labber på 65 shore i svinghjulsende, da disse skal ta trykket både fra svinghjulet, samt propelltrykket. Tips ønskes ....

Link to post
Share on other sites

Ja, kan vel ikke klage på prisen. Det var gjort noen moderate utfresinger på de ovale hullene, men dem kunne ikke brukes til det dem var tenkt til. Hos meg passet dem rett inn.

 

Ser nå hvorfor propellflensen havarerte i fjor.....ujevn vektfordeling på gamle labber, samt dårlig oppretting. Dette ga kun vibrasjoner på tomgang, med innkoblet gear.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...