Dieselboy Svart 9.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2011 Rotet meg bort i min egen tråd fra i fjor. Må vel komme en fortsettelse der jeg slapp ....skulle sjekke motorlabber. Har omsider fått demontert en labb og tatt den ut for kontroll. Det viser seg at denne er gåen. Eller rettere sagt, begge aktre labber har røket. Klarte ikke å finne ut hvilen shore dem har pga rust å slikt. Har fått vite at enkelte motorer har forskjelling shore på labber enten forran/bak, eller stb/bb- side. Noen som har tips i denne forbindelse? Personlig føler jeg for labber på 65 shore i svinghjulsende, da disse skal ta trykket både fra svinghjulet, samt propelltrykket. Tips ønskes .... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dieselboy Svart 11.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2011 Da var 4 stk nye motorlabber innkjøpt. Gjorde ett kupp hos et småbåtverksted. Labber fra Vibratec 55 shore fikk jeg for 800 små kroner!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 11.April.2011 Del på Facebook Svart 11.April.2011 Det var en veldig god pris! 55 shore burde passe bra til ditt oppsett også..... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Dieselboy Svart 11.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2011 Ja, kan vel ikke klage på prisen. Det var gjort noen moderate utfresinger på de ovale hullene, men dem kunne ikke brukes til det dem var tenkt til. Hos meg passet dem rett inn. Ser nå hvorfor propellflensen havarerte i fjor.....ujevn vektfordeling på gamle labber, samt dårlig oppretting. Dette ga kun vibrasjoner på tomgang, med innkoblet gear. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.