Astor Startet 22.August.2004 Del på Facebook Startet 22.August.2004 Kjøpte en ny Lucas-dynamo til min Ford-Sabb 120 hk. Etter å ha fyret motoren viste voltmeteret kun 12 volt. Etter 7-8 min. kjøring begynte voltmeteret å vise 14.0 volt. Dette varte kun noen minutter så forsvant all ladingen. Etter dette har den vært død. Har målt begge ledningene fra dynamoen og den gir ikke strøm. Har øket kvadraten på ledningene som gikk fra dynamoen. Her hang det på noe tynne greier. Mitt spørsmål: Skal den ene (sorte) ledingen gå rett tilo minus på batteriet og den røde til skillebryteren? Eller er det mer hokus-pokus? Burde vel satt inn noe Ladac også? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Mitt spørsmål: Skal den ene (sorte) ledingen gå rett tilo minus på batteriet og den røde til skillebryteren?Du kan godt gjøre det slik, men har du enpolet anlegg er det vanlig å legge minus til gods, jordes så til batteriene via starter-kabelen. Kobler du noe mellom utgangen på dynamoen og batteriet må du være sikker på at forbindelsen aldri brytes mens motoren går.... Tror du bør dobbeltsjekke koblingene dine før du starter motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2004 Har i dag byttet dynamoen og samtidig fått mål at denne virker skukkelig. Ladelampen på kontrolltavla var fjernet. Dette medfører at det ikke gis skikkelig lading. Denne må sitte i for at alt skal virke. (Utrolig hva vi lærer etter hvert!) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 23.August.2004 Del på Facebook Svart 23.August.2004 Har i dag byttet dynamoen og samtidig fått mål at denne virker skukkelig. Ladelampen på kontrolltavla var fjernet. Dette medfører at det ikke gis skikkelig lading.Fint at du fant ut av det og gav tilbakemelding. Lampa er der for å starte ladingen, har den først kommet igang har lampa ingen betydning for lade-effekten. Skrev endel om dette her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.