Jump to content

Dynamoen ga seg etter 15 minutter

Astor

Recommended Posts

Kjøpte en ny Lucas-dynamo til min Ford-Sabb 120 hk. Etter å ha fyret motoren viste voltmeteret kun 12 volt. Etter 7-8 min. kjøring begynte voltmeteret å vise 14.0 volt. Dette varte kun noen minutter så forsvant all ladingen. Etter dette har den vært død.

Har målt begge ledningene fra dynamoen og den gir ikke strøm.

Har øket kvadraten på ledningene som gikk fra dynamoen. Her hang det på noe tynne greier.

Mitt spørsmål: Skal den ene (sorte) ledingen gå rett tilo minus på batteriet og den røde til skillebryteren? Eller er det mer hokus-pokus?

Burde vel satt inn noe Ladac også?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Mitt spørsmål: Skal den ene (sorte) ledingen gå rett tilo minus på batteriet og den røde til skillebryteren?

Du kan godt gjøre det slik, men har du enpolet anlegg er det vanlig å legge minus til gods, jordes så til batteriene via starter-kabelen.

Kobler du noe mellom utgangen på dynamoen og batteriet må du være sikker på at forbindelsen aldri brytes mens motoren går....

Tror du bør dobbeltsjekke koblingene dine før du starter motoren. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...