Komodo Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Når dieselvarmeren går på fullt, og særlig ved spesielle vindretninger, kan det være plagsom støy fra eksosen på dieselvarmeren. Er det noen som har vært borte i dette problemet? Det skulle være en kurant varmer av merket Webasto. Når den ble montert vet jeg ikke, men jeg tipper på at den er 5 år gammel. Jeg har vært inne på tanken å sette på en eksosslange med større diameter enn den orginale, jeg syns det virker som turbolens. Noen erfaringer om dette? Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Dieselboy Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Det finnes egne eksospotter/lydempere til slike installasjoner. Har og litt støy fra eber'en selv. Kommer til å lage meg en lydpotte etterhvert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Det sitter en potte på slangen allerede. Hvis jeg skal gå opp til en større diameter regner jeg med å bytte den også. Jeg har ikke målt diameteren på slangen, men den er ganske tynn. Noen ganger høres det ut som en plystrelyd i eksosen, andre ganger er det en mer dypfrekvent during. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Dieselboy Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 På tur til å kokse igjen kanskje? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Det bråker vel så mykje i innsuget til forbrenningslufta med Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Har montert ny varmer iår , en Eber D4 men med webasto eksospotte.Jeg syntes denne bråker mye mer enn vanlig (utenfor i eksosen ),har jo montert noen opp igjennom åra .Monterte en i nabo båten ,en Webasto 3.500 med orginal potta.Denne hører du nesten ikke ,å da med samme potte som jeg har men.Har veldig kort potte ,kun 10-15 cm før å etter lydpotta.Veit ikke om det har noe å si,men kan jo virke slik.Kunne vært artig å prøvd å sjøte på et rør bare for å høre , men egentlig samme da det ikke bråker inne .Men kjipt kansje for nabo båter ,da den bråker litt. Ligger i gjestehavna i Horten nå,å her går varmerane for fult rundtom i havna.Ikke vanskelig å høre,så ikke bare vi som har en som bråker litt.Bare for å nevne det , dette er kunn utenfor i eksosen det bråker litt.D4 går så stille ,at det er lett å glømme at den står på. Tine IV Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jeg fikk også sjokk da jeg kom opp dekk og hørte dette http://www.youtube.c...h?v=HFqH0l31Qi4 Har funnet ut hva som gjør det. Skulle ha det beste og rør som kunne bøyes, kjøpte stålrør trekkspill type. Tigget det fast til gjennomføringen for å slippe en skjøt.isolerte på plass. Så jeg må legge opp nytt, med tiden. Eksosrøyr må være glattes mulig innvendig. Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts