260RS Startet 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2010 Får ikke gnist på sleipner`n. Hva kan være galt? 3HK Sitér dette innlegget Link to post
260RS Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Har delvis fått gnist, men det blir veldig "ujamt" plutselig er det ikke gnist, om man sveiver kjappere er det ikke gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Hmm, kanskje det er dårlig kontakt ett eller annet sted i apparatet? Det første du kan prøve på er å bytte pluggledningen, det er en veldig enkel opperasjon. Ny får du hos Biltema Selvsagt, også selve tennpluggen kan være problemet. Du kan jo prøve med en annen tennplugg. Ellers er det ikke alt for vanskelig å overhale et slikt apparat Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
fredivar Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 skru ut de 3 forsenkede skruene i endelokket på magneten. Innenfor er det en stift (som på biler før 1970-1980). Bruk en platinafil og ta vekk det brente. Juster til ca 0.4 mm åpning når den er maks åpen. Pass på å få justering for lav/høy tenning på riktig plass når den skrus sammen igjen Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Kikk litt på denne. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Snitt tegninger av Bosch MZ/JF: Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Som de andre sier her: slip stifter og sjekk kontaktpunkter. Det skal ofte svært lite til av dårlig kontakt før gnisten uteblir. Har magneten vært ubrukt lenge kan du dessuten forsøke å feste magneten i skrustikka, legge pluggen godt til jord, sette en pipe med skaft på mutteren som fester impulsmekanismen og kjøre den med drillen. Det knepet virker ofte. Men ikke gjør dette uten at pluggen ligger godt til jord. For i så fall risikerer du å ødelegge spolen. Dersom du har svak gnist og det samtidig gnistrer mellom kontaktpunktene i stiftene, er trolig kondensatoren din dårlig. Men denne magneten er ellers svært enkel å bygge om til batteritenning. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ett annet gammeldags triks, hvis magneten har stått i båten om vinteren. Legg den i stekeovnen på 110 grader i en times tid. Da tørker du at all fuktighet, som kan ha oppstått. Dette har jeg gjort flere ganger, med stort hell. Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 enig med bjørnøy her, steikeovnen var bankers med magneten i sjektetiden. justere stiften etterpå så blir det vel knall Sitér dette innlegget Link to post
virgovoyager Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 gon skrev On 30.6.2010 at 16.06: Som de andre sier her: slip stifter og sjekk kontaktpunkter. Det skal ofte svært lite til av dårlig kontakt før gnisten uteblir. Har magneten vært ubrukt lenge kan du dessuten forsøke å feste magneten i skrustikka, legge pluggen godt til jord, sette en pipe med skaft på mutteren som fester impulsmekanismen og kjøre den med drillen. Det knepet virker ofte. Men ikke gjør dette uten at pluggen ligger godt til jord. For i så fall risikerer du å ødelegge spolen. Dersom du har svak gnist og det samtidig gnistrer mellom kontaktpunktene i stiftene, er trolig kondensatoren din dårlig. Men denne magneten er ellers svært enkel å bygge om til batteritenning. Hei. Ser at dette innlegget ikke akkurat var nytt, men prøver meg iallefall. Du skriver at denne magneten er enkel å bygge om til batteritenning, kan du beskrive hvordan man gjør? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.