Reder.n Startet 18.Mai.2010 Del på Facebook Startet 18.Mai.2010 Prøver å få igang min 9 år gamle dieselvarmer,men vil ikkje tende før jeg starter båtmotoren,Starter jeg motoren og skrur på varmeren kommer den med en gang.Vis jeg prøver å starte den uten å fyre igang maskina,er det ingen reaksjon. Noen som vet orsaken til dette? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Sjekk spenningen på varmeren, det er ofte et problem at når batteriene er dårlig ladet eller utslitte så har de ikke nok spenning til at varmeren tenner, når du starter motoren kommer spenningen opp, og varmeren får spenning nok til å tenne. Det kan også være for svake kabler frem til varmeren og/eller dårlig kontakt i ledningsnettet. Sitér dette innlegget Link to post
Reder.n Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Ok,tenkte tanken,men fikk ikke det til å virke logisk,er det egentlig ikkje bare vifta som trekker strøm da? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 glødeplugg og pumpe også.... Sjekk kontakter, evt er det for tynn kabel feks... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Reder.n Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Takk for tips,må ut i båten å skru Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Om det er av intresse, kan du jo bla i DENNE tråden, så ser du hva jeg har gjort med min D1. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mai.2010 Del på Facebook Svart 19.Mai.2010 Ut fra det du beskriver tror jeg garantert at problemet er for lav batterispenning. Vi har opplevd det samme etter noen dager i uthavn (før jeg kjøpte nye batterier). Sjekk batterispenningen med et multimeter på polene, forsøk å starte dieselvarmeren uten å ha motoren i gang og se på spenningsfallet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.