Jump to content

Har dere redningsvesten alltid på barna i båten ?

Searay 250

Recommended Posts

Vet at det alltid er lurt å ha redningsvesten på barna i båten, men lurer litt på praksis.

Jeg har en Searay 250, relativt vanskelig å havne i vannet..

Har som regel vest på barna, men det er fristene å la dem få ta dem av noen ganger..

Fint vær rolig gange...

Når de f.eks. leker inni stikkabin ol. Eller når den minste får litt klaus og ikke

klarer å bevege seg med den store vesten opp under ørene...

Hvordan praktiserer dere dette, er det nulltoleranse eller litt fleksi..

Mine barn er 9, 7 og 2 år.

Vurderer å skaffe automatiske oppblåsbare vester til de 2 eldste, er det noen som erfaringer

med disse vestene til barn ?

Jeg vurderer det samme, ser for meg at barna har på vestene hele tiden da. Jeg har lukket kabin, og de får ta de av når de er inne. Men det er ikke optimalt. Vil gjerne ha synspunkter om de oppblåsbare til barn. Mine er 2,4 og 7

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Mine barn er nå 11 og 14 år, og vi har hatt fleksi på dette de siste to år. Har høy rekke på båten og ved fint vær slipper de vesten. De hopper og bader jo fra båten å.

Men ved fisking og ellers når de går fram for å fortøye etc er vesten på. :fishing:

Når de bruker gummibåten må vesten være på! :yesnod:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Hvis du skal være en stund i båten så vil jeg tro at den minst ville bli ganske grinete hvis han/hun må ha på den store klumpete vesten hele tiden. Jeg har samme problemstilling med en baby på 6mnd hvor jeg ser for meg at det er umulig å få henne til å ha den på seg annet ved ombordstigning ol. En sutrete unge som har null bevegelsesfrihet er ikke noe særlig å ha med seg i båt. Jeg har kjøpt sele til henne som jeg tenker å feste henne med (seilbåt er jo litt enklere sånn sett) Fint å høre andres synspunkter på dette

Vil gjerne ha synspunkter om de oppblåsbare til barn. Mine er 2,4 og 7

Hadde automatvester til mine barn, men tror de må opp i en vekt på minst 20kg før disse kan brukes uten at jeg husker den nøyaktige vekten og kan sikkert også variere fra produsent til produsent.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har to jenter på 13 som alltid har vest på i båt. Har vestene liggende i bilen og de tar vestene på mens vi går til brygga. For et par år siden kom spm opp, vi voksne bruker jo ikke vest.. Da fikk jeg en lys ide, og sa at de kunne droppe vest, men om de skal sitte på dekk, må de ha vest. Siden dekket er yndlingsplassen har de fortsatt å bruke vest alltid ombord under fart.

Har dere redningsvesten alltid på barna i båten ?

Ja, og alle andre som er båten også. De som ikke vil blir igjen på land.

Nulltoleranse.

(er ingen som har stått igjen på land enda)

Hadde vi hatt "under dekk", så hadde nok det vært ett sted man kan ha uten, men så snart det hadde vært utenfor så vest på.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Har en jente på 4 og en gutt på 5. Er jeg alene med dem (seilbåt) er vestene på til en hver tid, også under dekk. Grunnen er at skulle noe kritisk skje vil jeg ikke ha tid til å kle på dem vester å håntere båten samtidig. Er kona med kan de droppe vesten under dekk.

Kjører denne praksisen uansett vær. Innbiller meg vel at faren for ulykker er større i godt vær med fjorden tett av båter enn i dårlig vær.

Etter å ha opplevd en ufrivillig broach med forrige seilbåt, bruker jeg alltid sikkerhetssele selv i båten hvis ingen andre seilkyndige er om bord.

Men er det så smart å ha på vester under dekk? Tenker litt som på fly at man ikke må blåse de opp før man er utenfor flyet. Skulle ting skje med følge at båten synker raskt, kan man bli sittende fast inni båten.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Inne = aldri

Ute underveis: ALLTID

I gummibåten: ALLTID

Ute ellers: Valgfritt

Samme praksis her også. Ser heller ingen grunn til å gjøre forskjell på voksne og unger. VELDIG mye enklere å få ungene til å bruke vest når en gjør det selv også :smash:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Ungane bruker alltid, kona og meg selv bruker vest når vi har barna med, dette for å slippe spørsmål hvorfor ikke vi skal bruke når barna må. Nå har jeg en skjærgårdsjeep så da er vi ute hele tiden. Har vi barn med i tillegg til egne må disse også bruke vest. Har vester til alle som er ombord, men voksne passasjerer får bestemme selv.

Men jeg har registrert flere ganger spesielt ved iland/ombordstigning at det har vært nære på at ungane har ramlet overbord, dette skyldes ene og alene at redningsvesten hemmer beveligheten. Men dette blir vel bedre når de blir eldre.

Polarn, godt poeng!!

Vi har to gutter på 3 og 5, og hos oss tas vestene på på land før vi går ut på bryggene. Deretter er vestene på så lenge vi er i fart, inne som ute. Når vi har lagt oss til et sted kan vestene være av under dekk, men alltid på ute. Dette gjelder både voksne og barn, og da er det ikke noe problem å få vestene på ungene. :flag_bp:

Redigert av Cruys (see edit history)

Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet...

SveinHa med det bildet i avatar'en må du pinade få deg en Harley!

Det kommer nok aldri til å skje :nonod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...