Jump to content

Hvordan reparere dørken i en hardplast båt? (Al 320)

al320

Recommended Posts

Hei har hull i dørken på min Al 320 som er 4år gammel, det er en dobbelt skroget båt og vannet er fersktvann og jeg har kunn brukt båten i saltvann så det er regnvann. Hvordan kan jeg finne hullet/sprekken og hvordan tette det(båten er hardplast)? Båten er en 2006 modell og den har 5års garanti mot feil i skroget, men produsenten Al Boats er konkurs, kan jeg få noe ut av garantien når de er konk? Takknemelig for svar hilsen en gutt på 15år :)

Sprekken kan du finne ved å skru ut en skrue i skroget å bruke trykkluft pistol til å lage overtykk i skroget, du hører for hvor lekasjen er. For å lappe skroget bruker du plast av samme material som skroget og en stor loddebolt. Varm opp plasten til den er skikkelig seig, og tilsett plast. Dette krever litt øvelse for å få det pent, men det er ikke umulig.

Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)?

Edited by al320 (see edit history)

Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen

Polyetylen (PE) er en av de store volumplastene. Det blir bla brukt i plastkanner. Jeg er rimelig sikker på at det er PE i vindusspylervæske kanner. Hvis du titter står det som regel støpt inn i plasten PE, PP (polypropylen) e.l.

Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)?

Hør med gutta hos River i Gressvig, de lager båter av samme materialet. Da jeg lapper River jolla sendte de plaststrimler i posten.

• 3 weeks later...
  • 4 years later...