al320 Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Hei har hull i dørken på min Al 320 som er 4år gammel, det er en dobbelt skroget båt og vannet er fersktvann og jeg har kunn brukt båten i saltvann så det er regnvann. Hvordan kan jeg finne hullet/sprekken og hvordan tette det(båten er hardplast)? Båten er en 2006 modell og den har 5års garanti mot feil i skroget, men produsenten Al Boats er konkurs, kan jeg få noe ut av garantien når de er konk? Takknemelig for svar hilsen en gutt på 15år :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Sprekken kan du finne ved å skru ut en skrue i skroget å bruke trykkluft pistol til å lage overtykk i skroget, du hører for hvor lekasjen er. For å lappe skroget bruker du plast av samme material som skroget og en stor loddebolt. Varm opp plasten til den er skikkelig seig, og tilsett plast. Dette krever litt øvelse for å få det pent, men det er ikke umulig. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
al320 Posted May 22, 2010 Author Share Posted May 22, 2010 (edited) Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)? Edited May 22, 2010 by al320 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Du har div hull (fester) foran,under og bak for sjakler el lign. bor opp disse litt og bruk spona.Det gjorde jeg,og funka fint.Lykke til! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
al320 Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Tusen takk :D Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen Polyetylen (PE) er en av de store volumplastene. Det blir bla brukt i plastkanner. Jeg er rimelig sikker på at det er PE i vindusspylervæske kanner. Hvis du titter står det som regel støpt inn i plasten PE, PP (polypropylen) e.l. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)? Hør med gutta hos River i Gressvig, de lager båter av samme materialet. Da jeg lapper River jolla sendte de plaststrimler i posten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
al320 Posted June 7, 2010 Author Share Posted June 7, 2010 tusen takk :D Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alma Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Ikke for å være vanskelig, men snakker vi ikke om det som kalles mykplast her. Altså ikke herdeplast, men bøtteplast? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pepsi63 Posted March 7, 2015 Share Posted March 7, 2015 Noen som har erfaring med å sette skruer for feste av fiskeutstyr, fendere etc på slikt skrog? Jeg har en 430 som trenger litt utstyr... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts