al320 Startet 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2010 Hei har hull i dørken på min Al 320 som er 4år gammel, det er en dobbelt skroget båt og vannet er fersktvann og jeg har kunn brukt båten i saltvann så det er regnvann. Hvordan kan jeg finne hullet/sprekken og hvordan tette det(båten er hardplast)? Båten er en 2006 modell og den har 5års garanti mot feil i skroget, men produsenten Al Boats er konkurs, kan jeg få noe ut av garantien når de er konk? Takknemelig for svar hilsen en gutt på 15år :) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Sprekken kan du finne ved å skru ut en skrue i skroget å bruke trykkluft pistol til å lage overtykk i skroget, du hører for hvor lekasjen er. For å lappe skroget bruker du plast av samme material som skroget og en stor loddebolt. Varm opp plasten til den er skikkelig seig, og tilsett plast. Dette krever litt øvelse for å få det pent, men det er ikke umulig. Sitér dette innlegget Link to post
al320 Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 (redigert) Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)? Redigert 22.Mai.2010 av al320 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Du har div hull (fester) foran,under og bak for sjakler el lign. bor opp disse litt og bruk spona.Det gjorde jeg,og funka fint.Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
al320 Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Tusen takk :D Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen Polyetylen (PE) er en av de store volumplastene. Det blir bla brukt i plastkanner. Jeg er rimelig sikker på at det er PE i vindusspylervæske kanner. Hvis du titter står det som regel støpt inn i plasten PE, PP (polypropylen) e.l. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tore B Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 Tusen takk :) men hvor kan jeg få hardplast materialet fra får og smelte det på? materialet er polyetylen :) Og noen som vet noen om garantien,når produsenten er konkurs(Rotasjonstøp Norge AS, Al Boats)? Hør med gutta hos River i Gressvig, de lager båter av samme materialet. Da jeg lapper River jolla sendte de plaststrimler i posten. Sitér dette innlegget Link to post
al320 Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 tusen takk :D Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Ikke for å være vanskelig, men snakker vi ikke om det som kalles mykplast her. Altså ikke herdeplast, men bøtteplast? Sitér dette innlegget Link to post
Pepsi63 Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Noen som har erfaring med å sette skruer for feste av fiskeutstyr, fendere etc på slikt skrog? Jeg har en 430 som trenger litt utstyr... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.