jensemann2 Startet 26.Mai.2010 Del på Facebook Startet 26.Mai.2010 Hei. Jeg har lagt på ett strøk med biltema 2-komp primer for plast og metall på båten. Skal ha på 2 strøk til, men får ikke gjort det før om en måned da jeg skal på sjøen. Hvordan er dette med max overmalingstid? Vil det ikke feste hvis jeg venter for lenge? Fant ikke datablad på denne malingen på biltema.no. Kan jeg f.eks matte lett over med sandpapir om en mnd også male igjen? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 noen som har erfaring med biltema sin 2-komp grunning? evt kan finne databladet til meg? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 en annen ting jeg lurer på, hvor lenge skal jeg vente etter siste strøk før jeg maler bunnstoff? Har hørt at man skal male på bunnstoff ganske raskt etter for å få god heft, stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mai.2010 Del på Facebook Svart 26.Mai.2010 Mener det er max ett døgn for å slippe sliping mellom strøkene. Eller var det to døgn? Uansett, om du matter lett ned før neste strøk så burde du ligge godt an. Det anbefales å påføre bunnstoff når siste strøk grunning fortsatt er lett klebrig, da sitter det visstnok bedre. Hos meg er det påført ett strøk med hvitt hardt bunnstoff rett på primeren, og deretter et strøk sort selvpolerende oppå dette. Veldig praktisk, når det begynner å bli lyse flekker er det på tide å påføre mer selvpolerende... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Honduras Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Det er Star Malingfabrik som lager BT grunning og Topcoat. Mener du kan laste ned datablad der. Husker ikke helt hva de kaller malingserien hos Star, men du finner nok en link. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.