Jump to content

Promillegrense til sjøs

puddingen

Recommended Posts

Grensa er nok fortsatt 0,8. MEN, du skal vel ikke se bort ifra at om du har for eks 0,5 og er involvert i en ulykke, kollisjon etc så kan det hende promillen, uansett nivå, vi innhvirke på strafferetslig resultat eller forsikringsoppgjør. Man setter seg ikke bak rattet i bilen med 0,2, og man seter seg ikke ved roret med den promillen heller...mener jeg... men det er meg..

Oki..Takk for svar! Rusler forsiktig rundt i Scand`n når jeg tar en bajer på vannet,så da kan jeg fortsette med den kosen uten at sheriffen tyner meg ihvertfall. :cheers:

Båter under 15 mtr. 0,8

Båter over 15 mtr. Ingen satt grense.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Var en tur i Strømstad sist lørdag.

Litt shopping og en lunsj på røkeriet.

På vei ut av havna, i rel. sakte fart ble jeg praiet av polisen i en liten rib med 50hk.

Tippper jeg lå i 6-7 knop.

Han (de) var noe brysk, og ville ha en forklaring på hvorfor jeg "kjørte som jeg kjørte".

Jeg var faktisk litt usikker på hva han refererte til. Mente selv jeg kjørte rolig, og ihvertfall under fartsbegensningen som er satt opp litt lenger ute.

Han kunne da opplyse, at det nå er maks 5 knop i det indre bassenget, omtrent fra grunnene rett utenfor innløpet til havna.

- Mulig jeg lå en tuch over,da....?

Videre opplyste polisen at det nå er 0,2 promillebegrensning i Svenske farvann.

Gulp, tenkte jeg - det er ikke mer enn en time siden det gikk ned to småflasker pils til maten, men følte meg upåvirket.

Slik ble jeg nok oppfattet óg, for de lot det bli med informasjonen og ba meg spre denne videre til mine "Norske Båtvenner".

Så nå er dere advart.

0,2 i Sverige til Sjøs.

Morty

Mvh Morty

Gulp....... og jeg som trodde det var 2,0... :cheers:

Det er vel kanskje noe i det vi lærte på skolen en gang, at "faktorenes orden ikke er likegyldig".

:drink:

Hikk.

Mvh Morty

Norge har 0,8 og les linken under.

Når agurkene begynner å modne, så får vi nok 0,2 i Norge også. Problemet er ikke om det er 0,2 / 0,5 / 0,8 promille. Problemet er de som gir f*** i alle grenser. Det er de som havner i den dårlige statistikken, og det er de vi må gjøre noe med.