puddingen Startet 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2010 Er det fortsatt 0,8 eller ble det satt ned til 0,2 ?? Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Norge har 0,8 og les linken under. http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/($All)/C865F9143B9D15F5C12577140037378E?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Grensa er nok fortsatt 0,8. MEN, du skal vel ikke se bort ifra at om du har for eks 0,5 og er involvert i en ulykke, kollisjon etc så kan det hende promillen, uansett nivå, vi innhvirke på strafferetslig resultat eller forsikringsoppgjør. Man setter seg ikke bak rattet i bilen med 0,2, og man seter seg ikke ved roret med den promillen heller...mener jeg... men det er meg.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Oki..Takk for svar! Rusler forsiktig rundt i Scand`n når jeg tar en bajer på vannet,så da kan jeg fortsette med den kosen uten at sheriffen tyner meg ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Båter under 15 mtr. 0,8 Båter over 15 mtr. Ingen satt grense. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Nike Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Mente at grensa var satt til 0,2 for båter over 15m... Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Båter over 15 m har vel nå 0,2 ja. Tidligere var det vel 1,5? Stemmer det at grensa i Sverige er satt ned til 0,2 i år? Syntes å huske at jeg har hørt noe rykter om dette. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Morty Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Var en tur i Strømstad sist lørdag. Litt shopping og en lunsj på røkeriet. På vei ut av havna, i rel. sakte fart ble jeg praiet av polisen i en liten rib med 50hk. Tippper jeg lå i 6-7 knop. Han (de) var noe brysk, og ville ha en forklaring på hvorfor jeg "kjørte som jeg kjørte". Jeg var faktisk litt usikker på hva han refererte til. Mente selv jeg kjørte rolig, og ihvertfall under fartsbegensningen som er satt opp litt lenger ute. Han kunne da opplyse, at det nå er maks 5 knop i det indre bassenget, omtrent fra grunnene rett utenfor innløpet til havna. - Mulig jeg lå en tuch over,da....? Videre opplyste polisen at det nå er 0,2 promillebegrensning i Svenske farvann. Gulp, tenkte jeg - det er ikke mer enn en time siden det gikk ned to småflasker pils til maten, men følte meg upåvirket. Slik ble jeg nok oppfattet óg, for de lot det bli med informasjonen og ba meg spre denne videre til mine "Norske Båtvenner". Så nå er dere advart. 0,2 i Sverige til Sjøs. Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
Nonsense Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 0,2 i Sverige til Sjøs. Iallefall om båten kan gå over 15 knop eller er over 10m lang. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 0,2 i Sverige til Sjøs. Nok en god grunn til ikke å dra til Sverige i båt. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 28.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Man må jo tenke seg om da.. 0,2 er ikke mye! Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Gulp....... og jeg som trodde det var 2,0... Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Gulp....... og jeg som trodde det var 2,0... Det er vel kanskje noe i det vi lærte på skolen en gang, at "faktorenes orden ikke er likegyldig". Hikk. Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
NilsPils Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Å ja? Er de ikke? Eller kanskje du skulle be om å få tilbake skolepengene? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MB Keila Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Norge har 0,8 og les linken under. Når agurkene begynner å modne, så får vi nok 0,2 i Norge også. Problemet er ikke om det er 0,2 / 0,5 / 0,8 promille. Problemet er de som gir f*** i alle grenser. Det er de som havner i den dårlige statistikken, og det er de vi må gjøre noe med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.