Jump to content

Eberspächer dieselvarmer stopper etter 5 min.

milli

Recommended Posts

Har sjekket filter og glødeplugg.Rød og grønn lampe lyser kontinuerlig.Kan startes igjen umiddelbart etter stans,men går kun noen minutter. Noen tips ?

Uten at jeg er noen mekaniker guri,så tar jeg en råsjangs og tipper på gåen fødepumpe.

Jeg hadde det slik du beskriver på gamlebåten,og da viste det seg at jeg hadde vært uheldig og nøkket ut slangen som går til fødepumpen.

Når varmeren oppdager at den ikke får diesel,slår den seg automatisk av etter kort stund.

Hør etter tikkelyden fra fødepumpen.Hører du ikke denne er det der problemet ligger

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Flatklemt luftslange?.... ligger filteret ditt før eller etter pumpa?, det er ei sil i pumpa serru,...varmgang i ein kabel som gir dålig kontakt...?

Hvilke eber er det? :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Kan nevne at eber har hatt problemer med elektronikken (hjernen) på enkelte modeller. Min hadde det - med symptomer som ligner det du her beskriver.

Forøvrig: Søk på forumet så finner du svært mye stoff som beskriver problemer med eber og forslag til løsninger.

Edited by "Mathilde" (see edit history)

overoppheting? sikker på at du ikke har luft i systemet?

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.