Frøken Fryd Startet 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2010 Jeg hadde egentlig bestemt meg for Sterling Pro Reg S men siden den enda ikke er kommet i produksjon vurderer jeg å skaffe noe tilsvarende. Jeg har allerede en Pro Split T for å fordele ladingen fra begge Steyr motorene til de 3 batteribankene, på denne sitter det en sense utgang slik at det til en hver tid er batteribanken som lades som også er tilkoblet sense. Pro Reg S skilte seg kun ut grunnet innpakningen. Finnes det gode alternativer? Ladac, Java Sea, Balmar etc?! Gjerne med link til butikk som selger disse! Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 (redigert) jeg har valgt denne, Sterling ProDigital PDAR, kjøpt hos Jørg Becker. Har også ProSplitR og fått modifisert generatoren slik at den er best mulig tilpasset regulatoren. Redigert 31.Mai.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Ja den er stort sett lik den jeg ønsker men jeg liker ikke vifteløsningen, de nye modellene til Sterling er helt lukket. Hva med de andre produsentene da? Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 31.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2010 Jeg kommer til å satse på Java Sea, med temp sensor på dynamoene. Har fått koblingsskjema som passer til dynamoene på mine 246 motorer, men har ikke fått tid til å ta jobben. Brukte Java Sea på 2 dynamoer på 2 volvomotorer, ble veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Hei Frøken Fryd. Da må du i så fall kanskje vente en stund til. Sterling forandrer skjelden noe umiddelbart hvis det virker som ønsket. Jeg selv regner forresten med en gang i løpet av 2011. At PDAR ikke er lokket er sikkert noe etter smak og behag. Men selve viften er ikke noe man behøver å bry seg om fordi den kommer først i gang når "man selv er nesten smeltet allerede". Monterer man ellers på både logisk og klok måte, dvs at man holder hver elektronik helst utenfor veldig vekslevarme områder, da går kjøleviften antakeligvis "aldri". I hvert fall har ikke jeg sett det, unntatt ved kalibrering, og du hadde vært første mann som klager på det. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
arkmarin Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 jeg har valgt denne, Sterling ProDigital PDAR, kjøpt hos Jørg Becker. Jeg har kjøpt den samme og er meget godt fornøyd, og anbefaler den gjerne. Fikk meget god service fra Jörg også under tilpassning av generator og montering. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Arvid_A Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Jeg har hatt PDAR i 3-4 sesonger nå, og er også godt fornøyd med den. Regulatoren er montert tørt og godt bak trappa ned til forkabinen, og er således skjermet fra motor-/batterirom. Det er ikke hver dag jeg titter "ned" til den, men jeg har ikke registrert at vifta har gått noen gang. Batteriene fikk i hvertfall et "nytt liv" etter at PDARen ble montert! Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Jeg er også godt fornøyd med min PDAR, har ikke registrert at vifta har startet noengang. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Jeg har samme regulator fra Sterling, og er godt fornøyd! Et annet problem er imidlertid at generatoren fort bli såpass varm at PDAR går i "High Temp" modus, og kjører ladespenningen ned på 13-tallet. Er det noen som har noen gode løsninger for bedre kjøling av generator? (Har en Hitachi 60A på en Yanmar 3YM20.) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Sterling vet ikke når de får levert de nye regulatorene, de venter fortsatt på svar fra fabrikken... Når det gjelder viften og den åpne designen er det sikkert ikke noe stort problem men jeg foretrekker lukkede elektronikk bokser når det monteres i motorrommet. Hva med ladac og de andre? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2010 Hva med ladac og de andre? Ladac, er ikke det en regulator fra middelalderen som tar livet av dynamoen uten å vite det selv? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
arkmarin Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Jeg har samme regulator fra Sterling, og er godt fornøyd! Et annet problem er imidlertid at generatoren fort bli såpass varm at PDAR går i "High Temp" modus, og kjører ladespenningen ned på 13-tallet. Er det noen som har noen gode løsninger for bedre kjøling av generator? (Har en Hitachi 60A på en Yanmar 3YM20.) Monter motorromsvifte med utblåsning rett mot generatoren. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.