Gurba Startet 2.Juni.2010 Del på Facebook Startet 2.Juni.2010 Oppdrag i fra båt kunde og så lurer jeg på hvor i all verden jeg skal skaffe det. Det er 4 stk 1/2" unf links skruer som er totalt med hode 38mm , gjengepartiet er 25mm. Samt 4 stk 1/2" unf tilsvarende lengde, men i rex gjenger . Hodene på skruene er formet som "hjulmuttere" til stålfelg med kon underkant. Lengder er ikke så vesentlig da dette kan kappes. Dette satt i noe gammel båt med amerikansk drivverk i fra slutten på 40 tallet. :-) Noen som har tips om steder som har "alt" ? Hadde vært gør artig og skaffe. Kunder har prøvd overalt sier han , men ingen hjelp og få. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Herhar de mye rart . . . . Sitér dette innlegget Link to post
Eos Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Prøv å kontakte Albert Bøe Industri og Isenkram i Larvik. Her har de et loft fullt av det mest utrolige innen skruer og bolter. Lykke til Paul Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Ikke for å være pessimistisk, men å finne UNF med links gjenger, det tror jeg kan nærme seg det umulige Her vil jeg nok mene at noen må stille seg til dreiebenken, for der er det jo en forholdsvis smal sak å lage slike bolter . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bartesam Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Hmmmm, dette er vel såååå gammelt at det er kanskje Withworth gjenger oxo 1/2 toms grovgjenger hadde forskjell på Withworth og UNC gjenger. 12 og 13 gjenger pr tomme samt at flankevinkelen var 55 kontra 60 grader. Har du målt antall gjenger pr tomme med gjengelære for å finne rett stigning Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Gurba Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Begge er ringt , men ingen har ... Hmm flere forslag ? Kunden skulle ut på sjøen til helga så få noen til å dreie opp nye bolter blir vel å tru på nissen vel :-) ?? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Har ikke DISSE, eventuelt at de vet hvor du kan skaffe, da kan du gi opp. 2m syrefast gjengestål i fingjenger har jeg iaf ikke sett lagerført andre steder.... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Komodo Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 (redigert) Jeg har en viss misstanke til at det er raskere å gjenge opp noen nye enn å ringe rundt for å få tak i denne noe sære dimensjonen. Problemet med å slå gjenger er imidlertid fastheten. Skal de tåle noe særlig belastning, hva er de til? Redigert 2.Juni.2010 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jens_P Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Var det ikke noen gamle Volvo'er (på 60-eller 70-tallet) som hadde links gjenger på hjulbolter eller muttere på ene siden? Om dette stemmer er det kanskje noen som vet hvor/om det kan skaffes. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Gurba Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Har ringt kunden og snakket litt med han. Han er reodor felgen sjøl... Dem samme skruene ble brukt på hjulmutterene på Dodge Pick Up 1946 mod DW15/20 Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Dem samme skruene ble brukt på hjulmutterene på Dodge Pick Up 1946 mod DW15/20 Depot Moane? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Ringt Ørten ganger , men dem tar jo ikke telefonen.. Jeg får sende en elektronisk post ..... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hmmmm, dette er vel såååå gammelt at det er kanskje Withworth gjenger oxo 1/2 toms grovgjenger hadde forskjell på Withworth og UNC gjenger. 12 og 13 gjenger pr tomme samt at flankevinkelen var 55 kontra 60 grader. Har du målt antall gjenger pr tomme med gjengelære for å finne rett stigning Alt det du skriver der er forsåvidt greit. Men her har han spesifikt oppgitt UNF, dvs fingjenger og dermed er kommentarene dine irrelevante. Når det i tillegg dreier seg om links UNF, med skrå anleggsflate under hodet, da ser jeg fortsatt ingen annen mulighet enn å ta dreiebenken fatt. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Komodo Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hadde det ikke vært for at jeg har båten på land og har null tid til overs skulle jeg ha hjelpt deg med dette, det er jo ikke allverden å gjenge opp noen skruer. Links er enda lettere å slå, da kjører du jo bare kontrollert inn i gjengerilla og kjører kuttet ut. Høyregjengene kan du ta med snitt. Men dette er vel noe hvilket som helst mekanisk verksted kan gjøre? Det koster jo litt da men.. Problemet er bare hvis de må være harde. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
arkmarin Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Anders, jeg syns du skulle skaffe deg en dreiebenk, da vil du ikke ha problemer med å løse slike "vanskelige" oppdrag. Jeg regner med at du legger så mye arbeide i båten, at du skal ikke skifte til større båt på en stund, slik at du har god plass til en driebenk under samme tak som båten. Verkstedet ditt er ikke komplett før en dreiebenk er i hus. Du kan da ta på deg diverse oppdrag for oss andre. Her er en skikkelig stor en: http://www.scansupplies.no/Skamek04/SiderNo/ForSale.asp Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Hans-Petter Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 har du sjekket med Wurth ? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Hva med å sjekke diverse AMCAR klubber /butikker som feks Phønix i tønsberg, eller skaugs i brummundal. Hvis det er samme bolter som på gammel gammel dodge så ville jeg prøvd noen av disse, og kanskje us-autoparts. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
volfro Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Er nok ikke enkel denne her nei. Eneste eg kunne tenke meg måtte være Finn ose AS i volda, men det er 15 år siden eg var der. Da var eg ute etter noe unf greier (ikke links) og det var han bort i de små skuffereolen i treverk og fiska frem. Men dreiebenk er vel løsningen. Eller finne en annen løsning som ikke krever unf links gjenger??? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Er Finn Ose a/s forsatt i drift ??,den butikken kunne i hvertfall skaffe dei mest "umulige" bolt og gjengedimensjoner som eksisterte på markedet. Men dreiebenken er nok det sikreste. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 3.Juni.2010 Del på Facebook Svart 3.Juni.2010 Ingen aning, men kanskje noen fra området som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
GA-Vo Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Finn Ose i Volda er i full drift. Ein god plass for det som ingen andre har. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 da ser jeg fortsatt ingen annen mulighet enn å ta dreiebenken fatt. Tjaaa? Hva om du kutter av hodet på en vanlig 12" UNF Bolt, skjærer et skrutrekkerspor i andre enden, og bruker den "opp ned" En enkel måte å lage linksgjenger på. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjøtunga Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Du må nok alliere deg med noen høyere makter og framsi noen bevergelser også, hvis det der skal funke ... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Farco Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Rem har en kjempeide, men burde ikke da gjengestenger være merket med piler, event grønt i ene enden og rødt i andre? :lol: Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
index Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 En enkel måte å lage linksgjenger på. Sorry, men bolten har nok de samme gjengene samme hvilken vei du måtte snu den! Prøv selv, så ser du... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.