agder1 Startet 7.Juni.2010 Del på Facebook Startet 7.Juni.2010 (redigert) Problemet: Av en eller annen grunn får jeg ikke motoren i mer enn ca 2300 omdreininger fremover. Det går greit å få normalt turtall både i fri og i revers. Info: * Olje blandes rett i bensintanken. * Fylte olje før bensin på tanken får sjøsetting * Det er bensin/vann filter mellom mellom tank og motor. Ingen antydning til vann i dette. * En av pluggene blir veldig oljete etter noen minutters kjøring. De andre ser ok ut, om enn noe sotete * Alle pluggene har omtrent samme temperatur etter å ha kjørt en stund * Legger merke til at Voltmetere går opp til 14 V når jeg lar den gå på 2300 rpm en stund. * Var på grunn med den for et par år siden. Undervannsfinnen er skjev, men den gikk greit i hele fjor. * Det er også et trykk instrument som står på ca 0.5 bar når den kjøres * Gearolje ble byttet i fjor høst, da det også ble gjort normal vinterservice (olje i sylindre osv) Er det noen som har en ide om hva dette kan være? Redigert 7.Juni.2010 av agder1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 7.Juni.2010 Del på Facebook Svart 7.Juni.2010 Med fare for å fornærme deg her: Du får ikke mer rpm om du napper av kontrollkabelen og drar i gassen baki motoren? Om propellen er skadet kan det selvsagt ha noe å si, men om du kjørte med en event. skadet en de siste to år skal det ikke ha endret seg nå:) Sitér dette innlegget Link to post
agder1 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Jeg kan se at gassledningen gaar hele veien på motoren, men etter at den har kommet halvveis skjer det ikke noe mer. Propellen har jeg byttet, så det eneste synlige er at finnen er et par cm skjev. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 8.Juni.2010 Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Den sotet/oljete/våte pluggen, ny eller gammel? Evt kjøp ny/nye og sette på. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
agder1 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 De ble byttet i fjor sommer alle sammen. Kanskje jeg skal forsøke nye? Sitér dette innlegget Link to post
ghabbe Svart 8.Juni.2010 Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Med fare for å avsløre min egen blemme, hadde jeg samme problemet med min Evinrude 140 v4 nå i vår. Jeg hadde byttet om to pluggledninger.. Mulig din ikke er like enkel.. Sitér dette innlegget Link to post
agder1 Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Tror ikke jeg har byttet om men man vet aldri. Gikk din motor greit i fri og i revers? Sitér dette innlegget Link to post
ghabbe Svart 8.Juni.2010 Del på Facebook Svart 8.Juni.2010 Ja, det virket som om jeg fikk normalt turtall da. Verdt å sjekke i hvert fall. :) Sitér dette innlegget Link to post
Chansen Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 agder1 skrev On 7.6.2010 at 19.56: Problemet: Av en eller annen grunn får jeg ikke motoren i mer enn ca 2300 omdreininger fremover. Det går greit å få normalt turtall både i fri og i revers. Info: * Olje blandes rett i bensintanken. * Fylte olje før bensin på tanken får sjøsetting * Det er bensin/vann filter mellom mellom tank og motor. Ingen antydning til vann i dette. * En av pluggene blir veldig oljete etter noen minutters kjøring. De andre ser ok ut, om enn noe sotete * Alle pluggene har omtrent samme temperatur etter å ha kjørt en stund * Legger merke til at Voltmetere går opp til 14 V når jeg lar den gå på 2300 rpm en stund. * Var på grunn med den for et par år siden. Undervannsfinnen er skjev, men den gikk greit i hele fjor. * Det er også et trykk instrument som står på ca 0.5 bar når den kjøres * Gearolje ble byttet i fjor høst, da det også ble gjort normal vinterservice (olje i sylindre osv) Er det noen som har en ide om hva dette kan være? Fant du ut hva som var galt med den? Har samme problem. agder1 skrev On 8.6.2010 at 12.38: Tror ikke jeg har byttet om men man vet aldri. Gikk din motor greit i fri og i revers? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.