Jump to content

Hvilke type olje på baystar hydraulik-styring?

KenBjork

Recommended Posts

Har hatt en liten lekasje bak på baystar styre/ratt-pumpa (påhengs) så trenger å fylle etter litt olje.

Aner ikke hvilken olje som er på de små kannene man ser følger med i settet når man kjøper, for ser bare på bildene på nett at det står bare baystar på kanna.. Men er nok ikke de som lager den.

Min styring var ferdig monter og klar til bruk på motoren da jeg hentet den hos forhandlern. Går ut ifra der er orginal "baystar olje"

Har mange typer olje her på jobb, noe av det vi har.

Hydr-oljer:

-tellus (s)46

-tellus (s)32

-morlina (s)10

Tynne gearoljer, trolig ikke egnet:

-omala 220

-omala 460

-tivela 320

Så lurer hvilken type olje som må være/ikke være i styringsystemet?

Og om jeg evt kan ha på en skvett av de jeg har nevnt her.. ?

Mvh Kenneth

Redigert av KenBjork (see edit history)

Takk.

Ser via linken di da 'chagall'

Alternate recommended hydraulic fluids for SeaStar steering systems

Stemmer jo bra slik 'Rikosjett' nevner å da.

Skulla hatt med en skvett helst ette jobb idag, så.. må bare finne ut hvem hva hvor..

Har ikke funnet at vi har DTE 13-15 på jobb enda. Så blir ikke å bruke de jeg har nevnt hvertfall.

Grunn til at jeg spør er pga morkning av pakninger og slanger og tettninger og div evt kan ta skade.

Og er overhodet ikke intrisert i å miste styringa høy fart, eller finmanøvrering i havner blent andre båter. såååh det så :flag_bp:

Så du er innpå at muligens kan bruke tellsu (t) 32 da? (for var det jeg tenkte om jeg kunne)

Jeg titta/søkte igjennom smørekatalogen til shell, og stod ikke noen om 32 viskositet dte 15 som du nevnte..

Søkte og igjennom ette bare "dte" men fant ikke noe relevant..

Sjekket også merkinga å 1000liter dunkene og merkelappen på 20liter dunkene. og fant heller ikke relevant info mot dte..

Eneste som du nevnet å om varmgang, men vil ikke oppnår i slik styresystem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...