Verrie Startet 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2010 Noen i fra Arendal som har lyst paa dykkerjobb? Hadde inspeksjon av dykker i dag, masse groe paa propell, ellers relativt greit. Anoder helt ok. Han hadde ikke tid til aa skrape ren propell, derfor etterlysning etter dykker. Ligger i Arendal gjestehavn. Propell ca halvannen meter under vanlinje. Betaling er selvsagt, etter skattereglene kan jeg betale en del uten innberetning, har du firma er det absolutt best. Send IM ved interesse. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 legg inn topic på www.dykkesiden.com der er det en drøss av dykkere ;) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Har sendt deg mail jeg Verrie :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
peso Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 er det ikke enklere og billigere å få løftet den opp av vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 løfte opp en 66 fot stålbåt.. trenger vel dock for dem kanskje? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Sylvester Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 er det ikke enklere og billigere å få løftet den opp av vannet? Her er det vel ikke snakk om en båt på 20', så vit jeg husker Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
peso Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 66 fot med stål, ja, da stiller det seg annerledes. Blir nok enklere med dykker. Vet at flere med store stålbåter har blitt løftet opp for stoffing ved den nye havnekaia på Eydehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Takk for tips alle. Timex, aa betale en haug tusenlapper kun for aa skrape en propell er overkill synes jeg. Dessuten tror jeg krana du omtaler er for svak. Skuta veier 50 tonn. Skal opp en tur i Oktober, men vil ha ren propell i sommer....... Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 (redigert) Har selv dykkersertifikat klasse S fra Arbeidstilsynet (samt PADI Divemaster). Problemet med slik dykkerjobb du etterlyser, er at regelverket for lettere arbeidsykking er kompliserte, og ikke helt selvforklarende. Iflg regelverket kan man bruke dykkere med klasse S, men da kreves det overflatemannskap osv. Med andre ord kan ikke en med kun PADI, CMAS eller andre sertifikater gjøre jobben. Jeg selv har sluttet å ta slike jobber pga det særnorske regelverket som nesten ingen av oss dykkere med klasse S skjønner. Har hatt kontakt med de som har laget regeverket i Arbeidstilsynet, men de kan heller ikke svare entydig på hva som er lett arbeid med håndverktøy osv. Tråder med klasse S-dykker har vært diskutert både på Dykkersiden og på dette forumet mange ganger. Uansett, så er det opp til den enkelte dykker og ta ansvaret for seg selv hvis en ulykke skulle oppstå. Men som sagt så har denne problemstillingen vært diskutert mange ganger. Men leier du en dykker fra et profesjonellt firma (arbeidsdykker) og ikke fritidsdykker (PADI, CMAS) så kan vedkommende gjøre jobben mot gjeldende satser. Forskjellen er altså ikke å bruke klasse S og nedover (allikevel om at PADI Divemaster og klasse S allikevel regnes som profesjonell dykker). Skjønn det den som kan..... Det enkleste er vel å få heist opp båten, allikevel om den er stor. Redigert 8.Juni.2010 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Dette var jeg ikke klar over, jeg maa legge til at her nede er det relativt vanlig og leie dykkere for slike oppgaver, og det syndes kanskje ganske mye her. Det er flott du tar opp dette! Dette er lagt paa minnet, og skal taes hensyn til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Hvem som helst som dykker på fritida gjør slikt. Alltid fritidsdykkere som fikser på plastposer i baugpropeller og zink ol rundtom her. Heilt normalt. Bare hør rund så treffer du plutselig ein dykker. Du fikk im av Ulv1, eg trudde det ordna seg der. Firmapraksis og regler kjenner eg ikkje. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Snekker'n Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 En enkel løsning kan være å ringe Redningsselskapet og høre hva de tar betalt for en slik jobb. Det er kanskje en skøyte i nærheten? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Komodo Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Iflg regelverket kan man bruke dykkere med klasse S Er du sikker? Jeg har også dette sert., men såvidt jeg husker står det et sted at man kun kan gjøre inspeksjonsoppdrag, altså ikke slike fysiske arbeidsoppdrag. Mulig jeg husker feil nå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjøtunga Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Problemet er vel at man kan ikke gjøre dette for betaling uten å komme i konflikt med et utall regler og/eller havne i et ansvarsområde man ikke bør være. Finner man noen som vil gjøre det "gratis" er det vel ikke det samme problemet. Jeg tror heller ikke reglene er like strikte om man hyrer en fridykker (en som ikke puster trykkluft) til å gjøre jobben, men her er jeg usikker. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 ...kun kan gjøre inspeksjonsoppdrag.... For å inspisere propellen må man vel kunne flytte på litt rur slik at man ser at det ikke er sprekker osv.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 For å inspisere propellen må man vel kunne flytte på litt rur slik at man ser at det ikke er sprekker osv.... He he! Ja det må kunne gå! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.