Jump to content

Leie av dykker for skraping av propell, Arendal.

Verrie

Recommended Posts

Noen i fra Arendal som har lyst paa dykkerjobb? Hadde inspeksjon av dykker i dag, masse groe paa propell, ellers relativt greit. Anoder helt ok.

Han hadde ikke tid til aa skrape ren propell, derfor etterlysning etter dykker.

Ligger i Arendal gjestehavn. Propell ca halvannen meter under vanlinje.

Betaling er selvsagt, etter skattereglene kan jeg betale en del uten innberetning, har du firma er det absolutt best.

Send IM ved interesse.

Har selv dykkersertifikat klasse S fra Arbeidstilsynet (samt PADI Divemaster). Problemet med slik dykkerjobb du etterlyser, er at regelverket for lettere arbeidsykking

er kompliserte, og ikke helt selvforklarende. Iflg regelverket kan man bruke dykkere med klasse S, men da kreves det overflatemannskap osv. Med andre ord kan ikke en med kun

PADI, CMAS eller andre sertifikater gjøre jobben.

Jeg selv har sluttet å ta slike jobber pga det særnorske regelverket som nesten ingen av oss dykkere med klasse S skjønner. Har hatt kontakt med de som har laget regeverket

i Arbeidstilsynet, men de kan heller ikke svare entydig på hva som er lett arbeid med håndverktøy osv.

Tråder med klasse S-dykker har vært diskutert både på Dykkersiden og på dette forumet mange ganger.

Uansett, så er det opp til den enkelte dykker og ta ansvaret for seg selv hvis en ulykke skulle oppstå. Men som sagt så har denne problemstillingen vært diskutert mange ganger.

Men leier du en dykker fra et profesjonellt firma (arbeidsdykker) og ikke fritidsdykker (PADI, CMAS) så kan vedkommende gjøre jobben mot gjeldende satser. Forskjellen er altså ikke å bruke klasse S

og nedover (allikevel om at PADI Divemaster og klasse S allikevel regnes som profesjonell dykker). Skjønn det den som kan.....

Det enkleste er vel å få heist opp båten, allikevel om den er stor.

Redigert av Dykker (see edit history)

Hvem som helst som dykker på fritida gjør slikt. Alltid fritidsdykkere som fikser på plastposer i baugpropeller og zink ol rundtom her. Heilt normalt. Bare hør rund så treffer du plutselig ein dykker. Du fikk im av Ulv1, eg trudde det ordna seg der.

Firmapraksis og regler kjenner eg ikkje.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Problemet er vel at man kan ikke gjøre dette for betaling uten å komme i konflikt med et utall regler og/eller havne i et ansvarsområde man ikke bør være.

Finner man noen som vil gjøre det "gratis" er det vel ikke det samme problemet. Jeg tror heller ikke reglene er like strikte om man hyrer en fridykker (en som ikke puster trykkluft) til å gjøre jobben, men her er jeg usikker.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...